عذرخواهی فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت رفتار روبیالس

فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل رفتار نادرست لوئیس روبیالس در فینال جام جهانی بانوان عذرخواهی کرده است.

روبیالس به دلیل امتناع از کناره‌گیری از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، توسط فیفا به مدت ۹۰ روز از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم شده و پدرو روچا به جای او موقتا ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا را برعهده گرفته است، او از این فرصت استفاده و از دنیای فوتبال بابت این کار عذرخواهی کرده است. 

در این نامه به رفتار روبیالس پس از پیروزی در فینال جام جهانی مقابل انگلیس اشاره شده است و با کاملا غیرقابل‌قبول توصیف کردن آن تاکید می‌کند که اقدامات رئیس وقت این سازمان "به هیچ وجه نماینده ارزش‌های جامعه اسپانیا نیست. " 

نامه روچا با این جمله آغاز شد که "ضروری است که صمیمانه‌ترین عذرخواهی را از کل جامعه فوتبال جهان، از نهاد‌های فوتبالی (فیفا، یوفا)، فوتبالیست‌ها، به ویژه بازیکنان انگلیس در اسپانیا، سایر عوامل دخیل در فوتبال و همه طرفداران در سراسر جهان داشته باشیم. آسیب واردشده به فوتبال اسپانیا، به ورزش اسپانیا، به جامعه اسپانیا و ارزش‌های فوتبال و ورزش در کل بسیار زیاد بوده است و فدراسیون می‌خواهد نهایت تاسف خود را برای اتفاقی که تیم ملی، فوتبال و جامعه ما را لکه‌دار کرده است را به کل دنیای فوتبال منتقل کند. ما عمیقاً از آسیب‌های ناشی از آن ناراحت هستیم و بنابراین باید از صمیم قلب عذرخواهی کنیم و متعهد باشیم که چنین حوادثی هرگز تکرار نشوند. " 

روچا تاکید کرد که نمایندگان فدراسیون در ناحیه‌های مختلف اسپانیا، خواستار استعفای روبیالس از سمت خود شده اند و قول داده‌اند "مجموعه اقداماتی انجام خواهند شد که اختیار فدراسیون فوتبال اسپانیا را بهبود ببخشد و تا حد امکان آسیب‌های وارده به آن را ترمیم کند. "

این نامه سه صفحه‌ای با تبریک روچا به تیم زنان اسپانیا در جام جهانی و با اذعان به اینکه جنجال روبیالس موفقیت آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده به پایان رسید: "در پایان، من می‌خواهم یک بار دیگر به تیم ملی زنان ما برای پیروزی تاریخی‌شان تبریک بگویم. ما تاثیر و میراثی که این پیروزی بر آینده فوتبال اسپانیا خواهد گذاشت را درک می‌کنیم. روحیه این تیم الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در هر سنی بوده است و ما نمی‌توانیم به قدر کافی به رفتار درون و بیرون زمین آن‌ها افتخار کنیم. در زمان مناسب، من قصد دارم از آن‌ها قدردانی کنم و دستاوردهایشان را آنطور که شایسته آنهاست جشن بگیرم. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار