تزریق واکسن آنفلوآنزا به سالمندان آسایشگاه کهریزک در البرز

مدیر درمان آسایشگاه خیریه کهریزک محمد شهر استان البرز گفت: جمعی از سالمندان آسایشگاه کهریزک طی اقدامی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، جهت پیشگیری در برابر بیماری آنفلوآنزای فصلی واکسینه شدند.

رضا شهسواری گفت: از آنجایی که سالمندان بالای ۶۵ سال یکی از مهمترین گروه های هدف دریافت واکسن آنفلوآنزای فصلی هستند، امسال به همت مجموعه دانش بنیان تولید واکسن کشور، تعداد ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوآنزای نوترکیب تولید داخل که حاصل تلاش متخصصان کشور است، به صورت خیریه به سالمندان این مجموعه هدیه و تزریق شد تا عزیزان در مقابل ابتلا به این بیماری ایمن سازی شوند.

وی افزود: از مجموع۷۵۰مددجوی دائم و ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز، بالغ بر۴۰۰ نفر سالمند به طور شبانه روزی مستقر هستند که خوشبختانه در یک اقدام انسان دوستانه که حاکی از توجه به مسئولیت اجتماعی است تعداد ۲۰۰ نفر سالمند بالای۶۵ سال واکسینه شدند.

شهسواری گفت: هرسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت این اقدام نوعدوستانه انجام می‌شد ولی امیدواریم همانند سال‌های گذشته این شیوه از حمایت ادامه یابد.

وی ضمن تشکر از این خیرین، گفت: تزریق واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فصلی برای سالمندان توصیه شده و آنان را در برابر ابتلا به این بیماری که در اجتماعات بیشتر شیوع دارد مقاوم و ایمن می‌سازد؛ امیدواریم اینگونه حمایت ها همیشه مستمر باشد و خیرین به هر نحو یا توانایی که دارند برای مددجویان با روشهای مختلف همراهی خیریه داشته باشند.

شهسواری در پایان یادآور شد: آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز ۱۲۰۰نفر مددجو سالمند و معلول اعم از شبانه روزی و یا مددجوی روزانه و غیر مستقر دارد، همچنین حدود۸۰۰ نفر پرسنل به این عزیزان در شیفت‌های مختلف خدمت ارائه می کنند و حدود ۹۵درصد هزینه ها توسط مردم و خیرین تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.