دبیر ستاد اربعین استان زنجان:

بیش از ۲۱ هزار زائر اربعین حسینی به زنجان بازگشتند

دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: ۲۱ هزار و ۷۸۸ زائر زنجانی تا شب گذشته از طریق مرزهای کشور به ویژه مهران به استان بازگشتند که این آمار طی امروز روند صعوی به خود می‌گیرد.

باقر سپهری دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: تا ساعت ۹ صبح روز گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۵ زائر با ۱۹۸ دستگاه اتوبوس و مابقی با سایر وسایل نقلیه وارد استان شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین تاریخ انتخابی برای برگشت زائرین امروز پنجشنبه است تلاش شده با اتخاذ تمهیداتی از قبیل افزایش تعداد دستگاه های اتوبوس میزان نارضایتی ها به حداقل ممکن برسد.

دبیر ستاد اربعین استان زنجان ادامه داد: تاکنون مشکلی به لحاظ تامین اتوبوس های برگشتی زائران زنجانی به ویژه در مرز مهران وجود نداشته و در بقیه مرزها نیز پشتیبانی لازم انجام گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه استان های دیگر برای جا به جایی زائرین با مشکلاتی مواجه شدند، ادامه داد: این استان برای امداد رسانی بهینه حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را برای بازگشت مسافران استان های قم، قزوین، اصفهان و تهران اختصاص داد و علاوه بر جا به جایی کامل زائرین زنجانی به یاری استان های دیگر نیز شتافت.

مدیرکل امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان ادامه داد: در مجموع ۴۶ هزار و ۱۱۶ زنجانی در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نام ۴۱ هزار و ۸۵۰ نفر قطعی شده بود.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ثبت نام شدگان ۳۰ هزار و ۶۹۱ نفر را مردان و ۱۵ هزار و ۴۲۵ نفر را زنان تشکیل می دادند.

برچسب ها: ستاد اربعین ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.