ماجرای سایه عجیب بر سطح ماه

سایه‌ای عجیب بر سطح ماه تازه‌ترین سرگرمی طرفداران تئوری توطئه شده است تصویری که یادآوری سایه‌ای سرگردان بر پهنه خشک و خالی ماه است.

فیلمی از یک سایه عجیب بر سطح ماه دوباره در فضای مجازی وایرال شده است. البته این ویدئو قدیمی است و تا اینجای کار ۷ میلیون بازدید گرفته است.

این ویدئو با استفاده از تصاویر موجود در سرویس گوگل مون تولید شده است. گوگل‌مون مجموعه‌ای از میلیون‌ها عکس ناسا را در دسترس عموم قرار داده است.

سطح ماه

این سایه عجیب چیست؟

ساده‌ترین توضیح برای این سایه را می‌توان در شانس و زاویه تصویربرداری و تابش نور به پستی بلندی‌های سطح ماه پیدا کرد.

بی‌شک در نگاه نخست انگار به سایه فردی سرگردان در سطح ماه نگاه می‌کنیم، اما این نیز نتیجه پدیده‌ای روانشناختی به نام پاریدولیا است.

پاریدولیا یا معنی‌پنداری یک پدیده روان‌شناختی است که در آن، فرد علایم یا صدا‌هایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود می‌توان به دیدن اشکال آشنا در ابر‌ها اشاره کرد.


بیشتربخوانید


همین توانایی شناختی سایه مرموز ماه را به شکل انسانی سرگردان تجربه می‌کند. پس قطعا پای موجودی فرازمینی یا حتی زمینی روی ماه در میان نیست و ماه همچون همیشه است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
نظریه معنی پنداری هم قطعی نیست به همون اندازه که این سایه سرگردان.
درباره مومیایی های مکزیک قبلاً خبری بود از ازتک ها که اجساد قربانیان خودشونو دستکاری می‌کردند مثلاً جمجمه های قربانی ها را کوچک می‌کردند اگر قدمتش واقعی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
ناسا یک فریبکار بزرگ، زمین تخت است نه کروی، خورشید و ماه اونقدر دور نیستند، زمین به این شکل که نشون میدن نیست، ناسا به زبان عبری یعنی فریب. اگر illuminati رو برعکس کنید با یه دات کام سایت ناسا میاد بالا، itanimulli.com
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
???
آخرین اخبار