مراجعه بیش از هزار و ۵۰۰ زائر به بیمارستان سیار مرز باشماق

از ۲۷ مرداد ماه تا روز گذشته، هزار و ۵۶۰ زائر از خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان سیار مستقر در مرز باشماق بهره مند شدند.

 

 سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام مستقر در مرز باشماق گفت: یک هزار و ۵۶۰  زائر اربعین حسینی در مدت ۲۷ مردادماه تا روز ۱۴ شهریور، برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید محمد شیخ الاسلام مستقر در مرز باشماق مریوان مراجعه کردند.

‎ مصطفی فرامرزی افزود: از این تعداد هزار و ۴۷۸ زائر به صورت سرپایی درمان، ۸۲ نفر بستری و ۲۰ نفر نیز جهت ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

‎ او گفت: از تعداد کل مراجعین در این مدت، ۱۸ مورد به علت تروما، ۷۹ مورد به علت اسهال و استفراغ، ۶۸۵ مورد به علت انواع درد (گلو درد –درد عظلانی –سردرد ...)، ۵۹ مورد به علت فشارخون بالا، ۸ مورد مربوط به علت گزیدگی بود.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام  مستقر در مرز باشماق ادامه داد: ۳۷ نفر به علت دیابت، ۱۲ مورد به علت گرمازدگی، ۲۲ مورد به علت مشکلات تنفسی، ۳ مورد به علت برخورد جسم خارجی، ۱۲ مورد به علت مشکلات اعصاب و روان، ۲۸ مورد برای تعویض پانسمان و ۵۹۷ مورد به علت سایر بیماری ها به این بیمارستان مراجعه کردند.

فرامرزی با اشاره به ۵۵ مورد بازدید مسئولان از این بیمارستان، افزود: در این مدت ۳۰ نفر کادر درمان در بخش‌های مختلف به زائران خدمات درمانی ارائه کردند.

مزر باشماق در ۱۸ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.