قربانی: امکانات ما در حد یک تیم حرفه‌ای و مدال آور نیست/ در هانگژو کار سختی داریم

سرمربی تیم سابر گفت: مطمئن باشید که اسلحه سابر همیشه نشان داده مرد روز‌های سخت است و تمام هم و غم ما این است که دست پر برگردیم.

امین قربانی سرمربی تیم سابر ، در خصوص شرایط آمادگی و اردوی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر اظهار داشت: اردو‌ها از ۲۱ تا ۲۷ شهریورماه در سالن اختصاصی شمشیربازی در آکادمی ملی المپیک در اسلحه سابر برگزار می‌شود. ۶ بازیکن به صورت رسمی دعوت شدند و در کنار بزرگسالان چند بازیکن جوان نیز چند روزی در اردو حضور خواهند داشت، چون ما نیم نگاهی هم به پشتوانه سازی داریم.

سرمربی تیم سابر افزود: خوشبختانه بچه‌ها در شرایط خوبی قرار دارند و خوشبختانه آسیب دیدگی در بین بچه‌ها وجود ندارد. همچنین کمپ ما در آکادمی مناسب است و سالن بدنسازی، استخر و سالن اختصاصی داریم و محل اسکان هم در آکادمی است و شرایط خوبی داریم و از مسئولین اکادمی ملی المپیک تشکر می‌کنم.

قربانی تاکید کرد: شمشیربازی همیشه به خصوص در اسلحه سابر یکی از امید‌های مدال بوده و توقع زیادی از این رشته وجود دارد که کاملا به حق است و ما هم با تمام وجود به مسابقات می‌رویم تا هم در بخش انفرادی و هم تیمی دست پر به کشور بازگردیم، اما کار سختی داریم.

وی در خصوص شرایط رقبای ایران گفت: حریفان ما کره‌جنوبی، چین، ژاپن و هنگ کنگ هستند. هنگ‌کنگ اخیرا به جمع مدعیان اضافه شده و نتایج خوبی در قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا داشته است.

قربانی در خصوص میزان حمایت‌ها و امکانات سابر به عنوان یکی از شانس‌های مدال آوری ایران عنوان کرد: امکانات ما در حد یک تیم حرفه‌ای و مدال آور نیست. تیمی که هم در قهرمانی آسیا و هم در قهرمانی جهان و جام‌جهانی صاحب مدال بوده، امکاناتی که باید را در اختیار ندارد و باید رسیدگی‌ها بیشتر باشد. نباید این صحبت‌های ما گلایه تلقی شود بلکه درددل است. ما بچه‌های ایران هستیم و تمام هدفمان این است که نام ایران را طنین افکن کنیم و دل مردم را شاد کنیم.

وی یادآور شد: مسابقات بازی‌های آسیایی تاثیری در رنکینگ فدراسیون جهانی و امتیاز المپیک ندارد، ولی کره‌ای‌ها به عنوان انتقام از دست دادن طلای انفرادی آسیا هستند و چهار بازیکن عنوان دار دارند. چین و ژاپن و هنگ‌کنگ هم به دنبال کسب مدال هستند و این کار را سخت می‌کند، به خصوص در بازی‌های آسیایی که دو نفر حاضر در انفرادی رنکینگ تیمی را مشخص می‌کنند و کار برای نمایندگان حاضر در بخش انفرادی سخت است.

قربانی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم پاکدامن و رهبری را از نظر ذهنی و تکنیکی به نمره مطلوبی برسانیم تا بتوانند با آرامش بیشتری راهی مسابقات شوند. امیدوارم مسئولین و فدراسیون هم تدابیری بیندیشد تا این بچه‌ها از نظر انگیزه در سطح بالا باشند و این انگیزه می‌تواند با دادن پاداش ایجاد شود و کاری کنند که با حال خوب راهی مسابقات شوند. مطمئن باشید که اسلحه سابر همیشه نشان داده مرد روز‌های سخت است و ما تمام هم و غم ما این است که دست پر برگردیم.

وی در خصوص پیش‌بینی تعداد مدال گفت: ما کار سختی داریم، اما همیشه برای کسب بهترین مدال و بهترین نتیجه رفتیم. ما از نظر امکانات و سخت افزار از تیم‌های آسیایی خیلی عقب هستیم.

قربانی افزود: قبلا گفتم نگاهی که باید به اسلحه سابر وجود داشته باشد، وجود ندارد و اعلام کردم این صحبت‌ها اعتراض نیست بلکه درددل است. نیاز است کار کارشناسی و بودجه برای این اسلحه انجام شود. عمده مشکلات ما مسائل مالی است. ما در تهران کار خود را انجام می‌دهیم، اما یک‌جایی لازم است که تنوعی ایجاد شود و کمپ داشته باشیم و در مسابقاتی که می‌خواهیم شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید تا المپیک در ۱۰ مسابقه با ترکیب کامل شرکت کند حتی لازم است در گرند پری و جام‌های جهانی بیشتر از چهار نفر برویم تا از پشتوانه‌ها نیز حمایت کنیم و به آن‌ها میدان بدهیم. همه این‌ها نیازمند این است که دست فدراسیون در تامین هزینه‌ها باز باشد و این مستلزم رسیدگی بیشتر مسئولین است. باید به این باور برسیم که اسلحه سابر خاص است و هر اسپانسر و بخش خصوصی به سمت آن نمی‌آید. احساس می‌کنم کم کم دارد دیر می‌شود و نگرانی من برای بعد از بازی‌های آسیایی و شروع مجدد رویداد‌های کسب سهمیه المپیک از آبان ماه است.

منبع:تسنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار