معرفی برترین‌های سوگواره شعر و نوحه بر شانه‌های نی

اسامی نفرات برتر چهارمین سوگواره شعر و نوحه بر شانه‌های نی روز دوشنبه از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره بر شانه‌های نی که در شهر فرخشهر برگزار شد، هیات داوران از میان آثار رسیده در بخش شعر کلاسیک اشعار «مرتضی کریمی قهفرخی»، «احمد رفیعی وردنجانی»، «زهرا علیدوستی»، «محسن علیخانی فرادنبه» و «محسن اردشیری لردجانی» را بدون اولویت مورد تقدیر قرار داد.

همچنین سروده‌های «سید مهدی حسینی‌فرد»، «تقی سلیمی بنی» و «حسن توکلی» نیز در بخش نوحه این سوگواره به عنوان آثار شایسته تقدیر از سوی هیات داوران انتخاب شدند.


بیشتر بخوانید


دبیر این سوگواره گفت: فراخوان چهارمین سوگواره استانی شعر و نوحه با عنوان «بر شانه‌های نی» با موضوع نهضت کربلا و وقایع مرتبط با این نهضت در دهه اول محرم منتشر شد و ۶۰ اثر در بخش شعر کلاسیک و ۳۰ اثر در بخش نوحه از سوی هنرمندان به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

وحید برزگر قهفرخی اظهار داشت: داوری این دوره از سوگواره بر عهده جواد حیدری، احمدرضا الیاسی و جواد محمدی از شاعران استان و کشور بود.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در آیین اختتامیه سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» گفت: این رویداد با هدف تقویت و ترویج یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین رشته‌های هنری شعر و به خصوص شعر آیینی است، برگزار شد.

احسان قائدی افزود: حوزه هنری تلاش دارد با برنامه‌ریزی‌های منسجم این رویداد را به منظور ارتقاء و رشد شاعران آیینی و افزایش سطح کیفی آثار آیینی به عنوان یکی از رخداد‌های مهم فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری در کشور معرفی کند.

وی یادآور شد یکی از مسائل مهم این روز‌ها در مراسمات مذهبی کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است و به همین منظور با هدف تقویت این مورد در سوگواره‌ی بر شانه‌های نی بخش نوحه نیز طراحی و اجرا شد.

قائدی افزود: اشعار منتخب رویداد بر شانه نی در قالب یک مجموعه کتاب در ۲ بخش شعر کلاسیک و نوحه چاپ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.