از پوستر هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان رونمایی شد

در آستانه رویداد مهم برداشت محصول پسته رفسنجان از پوستر هفتمین جشن ملی پسته به نام رفسنجان رونمایی شد.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان در آیین رونمایی از پوستر هفتمین  جشن ملی پسته به نام رفسنجان که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: پسته، محصولی استراتژیک و ارزآور می‌باشد و مهد تولید جهانی آن در رفسنجان است.

او با اشاره به وجود ۸۰ هزار باغ پسته در این شهرستان، افزود:  وجود درخت ۱ هزار و ۵۰۰ ساله پسته و درختان چند صد ساله باعث شد، ثبت ملی پسته به نام رفسنجان رقم بخورد.

 رضایی بیان داشت: در سال ۹۶ در خصوص ثبت گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان اقدام شد و اکنون این نشان بین المللی از سوی وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) به نام رفسنجان ثبت شده است.

او بیان کرد: رفسنجان در حوزه کشاورزی پسته آوازه‌ای بلند و  بالا دارد و در بازار‌های جهانی اعم از آمریکا و اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد.

سید مصطفی مرتضوی، دبیر جشن ملی پسته هم در این آیین گفت:  قرار است هفتمین جشن ملی پسته در رفسنجان طی روز‌های ۲۶ تا ۳۰ شهریور در ۵ نقطه از شهرستان؛ یعنی صفائیه، اسماعیل آباد، کشکوئیه، کبوترخان و خانه خشتی جهان برگزار شود.

او افزود: از برنامه‌های جنبی این جشن هم برگزاری تور‌های گردشگری و بازدید از باغ‌های پسته و برداشت محصول و نیز نمایشگاه و غرفه‌های صنایع دستی خواهد بود.

برچسب ها: محصول پسته ، ثبت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار