اتصال ۱۹۰‌مرکز با بیش از ۴۴۰ سامانه به همراه ۴ پارک علم و فناوری به پنجره واحد خدمات هوشمند

مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت علوم گفت: تمام ‌دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگاه‌ها به پنجره واحد متصل شده‌اند.

محمد مهدی زاهدی، مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه ها گفت: در حوزه فناوری اطلاعات سه کلان پروژه در وزارت علوم  تعریف کردیم که عبارت است از پنجره واحد خدمات هوشمند، راه اندازی پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی و ایجاد آموزش عالی هوشمند در کشور هستیم. 

به گفته وی در اولین گام و در انجام تکالیف دولت و مجلس ما پنجره واحد خدمات دانشگاهی را انجام داده و الان  تمام دانشگاه‌های دولتی به پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل شده اند.  او اضافه کرد: مسئولیت اتصال  دانشگاه ها به پنجره واحد سازمان فناوری و اطلاعات وزارت علوم بر عهده گرفته است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: علاوه بر دانشگاه‌های دولتی تمام ‌دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی،  پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های غیر انتفاعی به پنجره واحد متصل شده و تا این لحظه ۱۹۰‌مرکز با بیش از ۴۴۰ سامانه  به همراه ۴ پارک علم و فناوری متصل شده‌اند.


زاهدی افزود: سال قبل مجلس و دولت قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی را تصویب کردند که در این قانون یکی از تکالیف وزارت علوم  ایجاد و راه اندازی اطلاعات پایه است.

او گفت: قرار شده  در ابتدا پایگاه اطلاعات پایه و مدارک آموزشی را راه اندازی کنیم که این پایگاه  به زودی راه اندازی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.