گردهمایی ۷۰۰ نفر از علمای اهل سنت کشور در مشهد برگزار شد

گردهمایی ۷۰۰ نفر از علمای اهل سنت کشور با عنوان "آرامش امت در پناه قرآن و عترت" در آستانه رحلت پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در این گردهمایی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: هر سال تعداد زیادی از مسلمانان اهل تسنن به عشق پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) به مشهد و حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که این امر نشان دهنده عشق و ارادت آن‌ها به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است.

عبدالحمید طالبی با تاکید بر ضرورت اتحاد دنیای اسلام و مسلمانان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز دشمن در دنیای اسلام ۲ چیز را نشانه گرفته است، یکی اتحاد مسلمانان و دیگری انسجام ملی و می‌خواهد به این دو عنصر مهم آسیب برساند.

وی بیان کرد: ما مسلمانان باید با حفظ اتحاد به دشمن اجازه ندهیم که گوشه چشمی به ایران اسلامی داشته باشد و امت واحده اسلام با عمل به آموزه‌های پیامبر اعظم (ص) با اتحاد و همدلی به سوی تمدن نوین اسلامی پبش خواهد رفت.

پیوند قلبی اهل سنت با خاندان پیامبر (ص)

امام جمعه سرو آباد کردستان نیز در این همایش گفت: یکی از توقیقانی که در ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) پایانی ماه صفر نصیب ما می‎‌شود، تشرف به زیارت امام رضا (ع) است.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: پیوند قلبی اهل سنت با خاندان رسول الله (ص) از همان ابتدا وجود داشته و تاکنون هم ادامه دارد، ولی دشمن می‌خواهد بین ما تفرقه ایجاد کند، ولی ما به کوری چشم آن‌ها باید با هم اتحاد داشته باشم و با تکیه بر محبت اهل بیت (ع) از تفرقه پرهیز کنیم.

امام جمعه روانسر نیز در این مراسم گفت: علمای اهل سنت همه در موضوع محبت اهل بیت (ع) با هم اتفاق نظر دارند و اهل بیت پیامبر (ص) در نزد اهل سنت جایگاه بسیار والایی دارند.

ماموستا سید محمد محمدی ادامه داد: اهل سنت برای اهل بیت پیامبر (ص) احترام قائل هستند و بر اساس وصیت پیامبر (ص) که رعایت حق اهل بیت خود را سفارش کرده است محبت خاندان رسول الله (ص) را بر خود واجب می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های اهل سنت پر از فضایل و مناقب خاندان رسول خدا (ص) است و در این کتاب‌ها داشتن بغض و کینه نسبت به خاندان نبوت از نشانه‌های نفاق برشمرده شده است.

ماموستا محمدی بیان کرد: محبت اهل بیت پیامبر (ص) در اشعار و آثار ادبی اهل سنت موج می‌زند و شعرای اهل سنت از ذوق ادبی خود برای مدح آن بزرگواران استفاده می‌کنند.

همه مسلمانان با هم برادر هستند

یکی از ائمه جمعه و از مبلغان شاخص اهل سنت باخزر نیز اظهارکرد: حضرت رضا (ع) فرزند رسول الله (ع) هست که خداوند در قرآن کریم آن‌ها آن‌ها را مدح کرده است.

مولوی رحیم نامدار با اشاره به آیه ۳۳ سوره احزاب ادامه داد: این آیه در مدح اهل بیت پیامبر (ص) آمده است و طبق این آیه شریفه اهل بیت (ع) از هرگونه ناپاکی به دور هستند..

وی افزود: اهل بیت پیامبر (ص) پاک و طاهر هستند یعنی خداوند وجود آن‌ها را پاک آفریده و ما هم اگر می‌خواهیم پاک باشیم و پاک زندگی کنیم باید آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

این عالم اهل سنت گفت: ما مسلمانان همه با هم برادر هستیم و باید به گونه‌ای زندگی کنیم که خدا و رسول (ص) از ما راضی باشند و اجازه ندهیم دشمن به این برادری و وحدت کلمه ما خدشه‌ای وارد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.