آمادگی بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم رضوی در ایام پایانی صفر

همزمان با ایام پایانی ماه صفر، بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی چرخدار و ۷۵ زائربر برقی آماده جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در این آستان ملکوتی است.

معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توجه به گسترش روزافزون فضا‌های اماکن متبرکه رضوی، افزایش خیل عظیم زائران در ایام مناسبتی همچون دهه آخر صفر و طولانی شدن مسیر ورودی‌ها تا روضه منوره نگاه ویژه‌ای به زائران سالمند و کم‌توان برای تسهیل زیارت آنان دارد. 
 
۷۵ زائربر برقی در ۶ محور؛ «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر»، «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی»، «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی» و «رینگ نواب صفوی»، فعالیت می‌کند. 
 
نزدیک به ۷۰۰ صندلی چرخدار گشت سیار و ۵۰ صندلی چرخدار  نیز به منظور جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در اماکن متبرکه رضوی آماده شده است.
 
صندلی‌های چرخدار گشت سیار با مشارکت خادمیاران مشهدی و استانی در دو دفتر شیخ طوسی و باب الرضا (ع) آماده خدمت است که با توجه به نیاز برای جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در صحن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی‌های چرخدار خودخدمتی نیز از طریق دفتر غدیر در داخل حرم مطهر در اختیار زائران و مجاوران قرار دارد. 
 
همچنین حدود ۱۷۰۰ صندلی چرخدار امانی در دفاتر ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ در دسترس شیفتگان بارگاه ملکوتی رضوی قرار می‌گیرد. 
 
 ارائه خدمات در بخش صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر با حضور روزانه ۷۰۰ خادمیار استانی و ۴۰۰ خادمیار مشهدی به دلدادگان معین الضعفا (ع) ارائه می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.