کارشناس مسائل آمریکا در در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بایدن در سیاست خارجی خود هیچ موفقیتی نداشته است

ایزدی گفت: رئیس جمهور آمریکا در حوزه سیاست خارجی چندان موفق نبود و توافق با ایران ممکن است برای او و افراد هم فکرش یک موفقیت محسوب شود.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در ارتباط با آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان و حاشیه‌های این موضوع در آمریکا اظهار کرد: مخالفت و موافقت همیشه وجود دارد. درگیری و دعوا و اختلافات همیشه بوده و بخشی از آن به دعوای جمهوری خواهان و دموکرات‌ها و دعوا‌های سیاسی آن‌ها برمی‌گردد و بخشی دیگر مربوط به سوالی در این موضوع است که جواب این سوال در آمریکا باعث ایجاد اختلاف شده است.

وی بیان کرد: سوال این است که آیا با تحریم می‌شود جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کرد یا نه. عده‌ای که می‌گویند می‌شود مخالفان هر گونه توافق با ایران به هر شکلی از آن هستند چون عنوان می‌کنند که هر توافقی انجام شود ممکن است منفعتی برای ایران داشته باشد. اکنون نیز می‌گویند این پول آزاد شده بهتر است در اختیار کره‌ای‌ها باشد تا ایران چون معتقد هستند با تحریم می‌توان ایران را زمین زد و با هر گونه توافقی که منافع محدودی را نیز برایشان داشته باشد مخالفند و می‌گویند نباید فضای تنفسی برای ایران ایجاد شود و به منفعتی دست یابد.

ایزدی اظهار کرد: گروه دیگر در آمریکا عنوان می‌کنند اگر قرار بود ایران با تحریم به پایان خود برسد در این ۴۴ سال این اتفاق پیش می‌آمد و به دلیل آنکه نمی‌شود باید از ابزار‌های دیگری استفاده کرد که این ابزار‌ها هم با تهدید و هم با تطمیع سر و کار دارد و آن‌ها  به دنبال این روش هستند.

وی ادامه داد: به هر حال زمانی که توافقی می‌شود عده‌ای در آمریکا باید مخالف باشند و مخالفت می‌کنند منتهی در این موارد کار دست قوه مجریه است و اگر کنگره هم بخواهد روند را متوقف کند کار راحتی نیست و بعدا می‌توانند از مقام‌های مسئول سوال و جواب کنند. قوه مجریه برای کاری که می‌خواهد انجام دهد برتری دارد که در آمریکا برای آن‌ها قرار داده‌اند.

ایزدی در ارتباط با مطرح شدن این موضوع که توافق با ایران برای بایدن یک پیروزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر شما جمهوری خواه باشید این شکست است چرا که پولی نصیب ایران می‌شود و آن‌ها راضی نیستند. بایدن نیز در حوزه سیاست خارجی چندان موفق نبود و هیچ موفقیتی نداشته است و این ممکن است برای او و افراد هم فکر خودش موفقیتی محسوب شود.

این کارشناس مسائل آمریکا در ارتباط با انتخابات آمریکا و مقبولیت بایدن برای حضور مجدد در کاخ سفید گفت: باید مشخص شود که رقیب او چه کسی است. اکنون در نظرسنجی‌ها ترامپ بین جمهوری خواهان با فاصله زیادی در رتبه اول است و در نظر سنجی‌ها نیز اگر ترامپ و بایدن بخواهند با یکدیگر رقابت کنند ترامپ پیروز است، اما یک سال و نیم تا انتخابات زمان است و هنوز چیزی به صورت کامل و شفاف مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
ازاد سازی پول های بلوک شده ایران یک موفقیت به تمام معنا برای اقای بایدن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
بایدن گند زد به امریکا
انشاا... سری بعدی ترامپ رای بیاره
آخرین اخبار