نماینده هند در سازمان ملل:

تحولات افغانستان را زیر نظر داریم

نماینده‌ دایم هند در سازمان ملل متحد، گفت به نظارت بر تحولات مربوط به حقوق بشر از در افغانستان، ادامه می‌دهیم.

ایندرا مانی پاندی، نماینده‌ دایم هند در سازمان ملل متحد در پنجاه‌وچهارمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفت این کشور به نظارت بر تحولات مربوط به حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران در افغانستان، ادامه می‌دهد.

پاندی گفت ما بار دیگر بر اهمیت حمایت از همه حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران تاکید می‌کنیم و خواستار مشارکت کامل، برابر و معنادار آنها در حفظ و توسعه دستاوردهای افغانستان در بیست سال گذشته هستیم.

وی همچنان هند را یک همسایه نزدیک و شریک انکشافی دیرینه افغانستان خوانده است.

این دیپلمات هندی تصریح کرد ما پیوندهای تاریخی و تمدنی نزدیک با مردم افغانستان داشته و در آزادی، صلح و ثبات در افغانستان سهم ثابت داریم.

سفیر هند در سازمان ملل همچنان با اشاره به قطع‌نامه ۲۵۹۳ شورای امنیت این سازمان که دو سال پیش به تصویب رسید، گفت براساس این قطع‌نامه، نباید از خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به کشور دیگر استفاده شود.

پاندی با توجه به بحران انسانی در افغانستان گفت هند حدود ۵۰ هزار تن گندم و مقداری دارو و تجهیزات طبی در دو سال پسین به افغانستان، کمک کرده است.

هند از معدود کشورهایی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر کشور با فرستادن هیأتی دیپلماتیک به کابل، سفارتش در افغانستان را باز نگه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار