دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مقاومت ۱۰۰ روزه مردم مظلوم غزه و شکست رژیم اسرائیل در دستیابی به اهدافش، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان را ناشی از تلاش برای منحرف نمودن توجه جامعه جهانی از این شکست مفتضحانه، عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و تلاشی شرورانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به جایگاه روسیه و نقش آن به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، خواستار ایفای نقش فعال‌تری توسط این کشور بمنظور توقف جنگ علیه غزه گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه و سفر اخیر جناب آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مسکو، ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی رئیس جمهور روسیه به تهران، سند جامع همکاری راهبردی فی ما بین دو کشور به امضا برسد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر اجرایی کردن توافقات حاصله تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه از کارشکنی‌های آمریکا در شورای امنیت و ممانعت واشنگتن از تصویب قطعنامه آتش بس انتقاد کرد. وی خواستار موضع متحد کشور‌های عربی در خصوص قضیه فلسطین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
بپرس سوخوها چی شد
آخرین اخبار