مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی:

خود مراقبتی راهکار مهم مقابله با ریزگردها است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توصیه به خود مراقبتی و استفاده از ماسک با توجه به وقوع و ماندگاری پدیده گرد و غبار در مشهد ضروری است.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شرایط حاضر ناشی از وقوع خیزش گرد و غبار از غرب و شمال شرقی استان خراسان رضوی است و امروز نیز شاهد پایداری و ماندگاری گرد و غبار هستیم.

او افزود: طبق پیش بینی‌ها تا ظهر امروز شاهد کاهش حجم گرد وغبار بوده و از عصر امروز دوباره شاهد افزایش چشمگیر آلاینده‌ها از نوع گرد وغبار هستیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اداره داد: از مسئولان هیات‌های مذهبی نیز درخواست داریم نسبت به توزیع ماسک بین زائران اقدام کنند تا تامین سلامت این عزیزان محقق شود.

اله پور بیان کرد: با توجه به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان‌های اعلام شده، از عموم مردم به خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می‌شود در تردد‌های روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

او تصریح کرد: در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار