بهره مندی ساکنان بافت‌های فرسوده از مزایای بخشنامه یک بسته ۱۹ ماده‌ای تشویقی

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : ساکنان بافت‌های فرسوده در کرمانشاه از مزایای بخشنامه یک بسته ۱۹ ماده‌ای تشویقی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بهره مند می‌شوند.

عبدالرضا مصری نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های قدیمی است و به دلیل وجود بافت‌های فرسوده همیشه نگرانی‌های در هنگام وقوع حوادث وجود دارد گفت : در نشستی که با معاونان و مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد یک طرح ۱۹ ماده‌ای برای کمک به تبدیل بافت‌های فرسوده به سکونتگاه‌های ایمن انجام شد.

وی افزود: در این طرح قرار شد در مرحله اول ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی در اختیار این طرح‌ها قرار گیرد.

مصری به اقدام استانداری و شهرداری برای تسهیل تردد در بافت فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقلام اصلی در این زمینه تامین قیر است که در این راستا وزارت راه و شهرسازی قرار است ۲ هزارو ۵۰۰ تن قیر به استان اختصاص دهد که از این مقدار ۲ هزار تن در شهر کرمانشاه و ۵۰۰ تن به سایر شهرستان‌ها اختصاص خواهد یافت.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه به برگزاری نشست با معاونین و مسئولان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: بر مبنای توافقاتی که انجام شد فرصت‌های خوبی برای هم استانی‌ها در راستای تبدیل بافت فرسوده به سکونتگاه‌های ایمن ایجاد خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار