بارش‌های پاییز و زمستان نرمال و بیش از نرمال خواهد بود

هواشناسی خراسان جنوبی برای اواسط فصل پاییز تا اواسط زمستان بارش‌های نرمال و بیش از نرمال برای استان پیش بینی کرد.

نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان از اول سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۷۹.۱ میلیمتر بوده، گفت: این مقدار باران نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد و نسبت به پارسال ۱۷ درصد کاهش داشته و  حدود ۷۰ درصد از بارش سال آبی (۱۱۳.۴ میلیمتر)  تأمین شده است.  

او با بیان اینکه در این مدت بیشترین بارش استان در قاین با ۱۱۶.۶ میلیمتر و کمترین بارش در نهبندان با ۴۳.۹ میلیمتر ثبت شده، افزود: در بیرجند هم ۹۷ میلیمتر بارش ثبت شده و این درحالیست که میزان حجم بارش در پاییز و بهار در بیرجند کمتر از نرمال و در زمستان بارش‌ها نرمال گزارش شد.

نخعی از بارش‌های نرمال و بیش از نرمال  از نیمه آبان تا نیمه بهمن امسال در استان خبرداد و عنوان کرد: براساس پیش بینی فصلی از نیمه آبان تا نیمه آذر به جز طبس در سایر مناطق حدود ۵ تا ۱۰ میلیمتر باران بیش از نرمال و از نیمه آذر تا نیمه دی در شهر‌های قاین، حاجی آباد، بیرجند و درمیان حدود ۵ تا ۱۰ میلیمتر بارش‌ها بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از نیمه دی تا نیمه بهمن هم تمام استان بارش‌های نرمالی خواهند داشت، اظهار کرد: دمای هوا هم تا آبان حدود یک تا دو درجه در استان بیشتر از نرمال بوده و هوا گرمتر خواهد بود.  

او تصریح کرد: به لحاظ دمایی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان دما حدود یک تا دو درجه و از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر در شهر‌های حاجی آباد و درمیان حدود نیم تا یک درجه بیش از نرمال و بقیه مناطق استان نرمال پیش بینی می‌شود.

نخعی گفت: از نیمه آذر تا نیمه دی دما در حد نرمال و از نیمه دی تا نیمه بهمن هم حدود نیم تا یک درجه دما در استان بیش از نرمال خواهد بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار