رویترز از غیبت دو هفته‌ای وزیر دفاع چین خبر داد

منابع آگاه می‌گویند وزیر دفاع چین هفته گذشته در یک جلسه مهم با مقامات ویتنام شرکت نکرده و آخرین حضور او در انظار عمومی به دو هفته پیش باز می‌گردد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه می‌گوید لی شانگفو، وزیر دفاع چین که قرار بود هفته گذشته با سران دفاعی ویتنام نشستی برگزار کند، در این نشست حاضر نشده است. در همین حال گفته می‌شود او بیش از او هفته است در انظار عمومی دیده نشده و سوالاتی پیرامون غیبت وی شکل گرفته است.

به گزارش رویترز، لی ۶۵ ساله قرار بود از هفتم تا هشتم سپتامبر (۷ روز پیش) در گردهمایی سالانه همکاری دفاعی به میزبانی ویتنام شرکت کند؛ اما به گفته دو مقام ویتنامی، پکن چند روز پیش از برگزاری نشست با اعلام اینکه وزیر دفاع بیمار است، رویداد را به تعویق می‌اندازد.

غیبت دو هفته‌ای لی واکنش برخی مقامات در کشور‌های شرق آسیا را برانگیخته است. رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. وی با توجه به غیبت طولانی مدت وزیر خارجه پیشین چین در ماه ژوئیه، سوالاتی را در خصوص غیبت وزیر دفاع این کشور مطرح کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین فعلا گفته است در این خصوص اطلاعاتی ندارد.

لی شانگفو در ماه مارس به عنوان وزیر دفاع منصوب شد. او یکی از پنج عضو شورای دولتی چین است که در کابینه بالاتر از یک وزیر عادی قرار می‌گیرد. وزیر دفاع چین عمدتاً مسئول دیپلماسی دفاعی است و فرماندهی نیرو‌های رزمی را بر عهده ندارد. او نسبت به مقاماتی مثل وزیر امور خارجه که اغلب در رسانه‌های دولتی ظاهر می‌شود، چهره عمومی کمتری دارد. وی آخرین بار ۲۹ اوت در یک سخنرانی مهم در یک مجمع امنیتی با کشور‌های آفریقایی دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
چین قوانین سختی دارد ،هرکسی باشد مانند وزارت خارجه وغیره
می برند و تخلیه ی اطلاعاتی کامل می شوند
حتی درکودکی تیله بازی و چند تا تیله جمع کرده بوده را تا .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
لابد طبل ناسازگاری زده
آخرین اخبار