۱۰ هزار کانتینر کالای اساسی در بنادر هرمزگان در نوبت ترخیص است

استاندار هرمزگان در بازدید از انبارهای بندر شهید رجایی و شهید باهنر بند رعباس بر لزوم ترخیص هر چه سریعتر ۱۰ هزار کانتینر کالاهای اساسی و کالاهای اموال تملیکی در این بنادر تاکیدکرد. 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در بازدید از بند های شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس بر لزوم ترخیص هر چه سریعتر کالاهای اساسی تاکیدکرد.

دوستی با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بنادر و افزایش سرعت ترخیص کالا در گمرکات دارد، گفت: حجم کالاهای رسوبی در گمرکات کمتر ۱۰ هزار کانتینر است که با تاکیدات معاون اول رئیس جمهور و اعطای اختیارات ویژه، در صف ساماندهی و ترخیص قرار گرفته‌اند.

وی افزود:برای افزایش کنترل و نظارت‌ها نیز یک دستگاه ایکس‌ری در مجموعه بندری شهید رجایی بندرعباس، نصب شده است و دو دستگاه دیگر نیز در ۶ ماه آتی در این بندر فعال خواهد شد.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند، استعلامات مرتبط با ترخیص کالاها را ظرف یک هفته پاسخ دهند، عنوان‌کرد: در راستای افزایش سرعت کار در بنادر و گمرکات، دو دستگاه یدکش، ۱۰ ترانس تی‌نر، ۷۰ کشنده و ۵ دستگاه یدک‌کش پشتیبان در نظر گرفته شده است.

مهدی دوستی، تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را نیز یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت: در بندر شهیدرجائی بیش از ۲۰ هزار مترمربع محوطه انباری در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته  و یک ساختمان واحد نیز برای تصمیمات متمرکز درنظر گرفته شده است.

طبق اعلام استاندار هرمزگان؛ بعداز سفر رئیس جمهور به هرمزگان سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر بلاتکلیف و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تعیین تکلیف شده و در همین مدت شش هزار و ۷۰۰ پرونده در سازمان اموال تملیکی تشکیل، ۱۰ هزار پرونده مختومه و ۳ هزار پرونده باقی مانده از سال‌های قبل تکمیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار