بیت تاریخی رهبری در ایرانشهر مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: با هدف توسعه همه‌جانبه بنای تاریخی محل اقامت مقام معظم رهبری در ایرانشهر مرمت خواهد شد.

رحمان ریگی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر  گفت: رهبر معظم انقلاب که در سال ۵۶ توسط رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شده بودند، به مدت یک سال در این ساختمان که با مصالح بومی خشتی و گلی و معماری سنتی است، سکونت داشتند.

وی افزود: در سال ۱۳۷۰ بیت رهبری به عنوان یاد بودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث‌فرهنگی اهدا شده است و به مرور زمان با مرمت اولیه به موزه قرآن و عترت در ایرانشهر تبدیل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر بیان کرد: همه ساله از سوی علاقه‌مندان به قرآن و عترت و با توجه به واقع شدن ایرانشهر در مسیر زاهدان و چابهار و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان مسافران و گردشگران زیادی از این مکان دیدن می‌کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به پیگیری‌های سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان مبنی بر بررسی موانع و مشکلات توسعه این بنای تاریخی اداره میراث فرهنگی شهرستان این مهم را با اولویت اجرای توسعه فضای فیزیکی و مرمت در دستور کار قرار داد.

ریگی تصریح کرد: طرح‌های کارشناسی جهت رفع مشکلات مرمت و نیز راه‌های احیای موزه بیت رهبری مطرح، و مقرر شده تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تمام ظرفیت در این راستا گام بردارند.

وی گفت: اهتمام جدی استاندار و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حل مشکلات مربوط به ساختمان بیت مقام معظم رهبری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همکاری لازم در سطح استان و شهرستان است که اداره میراث فرهنگی شهرستان به عنوان حلقه واسط آن، وظیفه مهمی بر عهده دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر اذعان کرد: امید است با دستور سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مشکلات مربوط به توسعه و تجهیز موزه قرآن و عترت در سالجاری به حداقل رسیده و موانع موجود در توسعه همه‌جانبه این بنای معنوی رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار