رویترز: زندانیان آمریکایی در حال انتقال به قطر هستند

خبرگزاری رویترز می‌گوید ۵ زندانی آمریکایی به یک هواپیمای قطری منتقل شدند تا از ایران خارج شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه می‌گوید بازداشت‌شدگان آمریکایی در حال انتقال به قطر هستند. 

به گزارش رویترز، قرار است این ۵ آمریکایی به دوحه، پایتخت قطر و سپس به آمریکا بروند. انتظار می‌رود دو نفر از بستگان آن‌ها نیز در این پرواز حضور داشته باشند. 

در همین حال، منابع گزارش دادند دو نفر از پنج زندانی آزاد شده ایرانی به نام‌های «مهرداد معین انصاری» و «رضا سرهنگ‌پور» که در جریان مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شده‌اند، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده وارد دوحه شدند. همزمان سه زندانی ایرانی دیگر نیز که ساکن آمریکا بودند، آزاد شدند.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز انتقال ۶ میلیارد دلار از اموال ایران به بانک‌های دوحه را به نقل از منابع قطری تایید کرده بود. این اموال از سال ۲۰۱۸ و پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کره جنوبی بلوکه شده بود. 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره آزادسازی منابع مالی ایران در کشور‌های مختلف می‌گوید: «استیفای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است. دولت‌ها برای تحقق حقوق ملت، روش‌های سیاسی خود را دارند. دولت سیزدهم موضوع استیفای حقوق ملت از جمله آزادسازی دارایی‌ها مسدود شده را با جدیت دنبال کرد. بازگشت سرمایه‌های ایران را از انگلیس پس از چند دهه شاهد بودیم. همچنین شاهد انسداد دارایی‌ها در برخی از کشور‌ها از جمله کره جنوبی بودیم. امروز این میزان از دارایی‌های ایران در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت».

اولین تصاویر زندانیان دو تابعیتی مبادله شده در فرودگاه دوحه

سیامک نمازی و مراد طاهباز که در جریان معامله تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا آزاد شده بودند، پس از ورود به فرودگاه بین المللی دوحه دیده شدند.

قطر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
کسی پیدا نمیشه گاندو به توان ۵ بسازه
آخرین اخبار