موزه ملی اندونزی آتش گرفت

موزه ملی اندونزی که گسترده‌ترین مجموعه آثار تاریخی و باستان‌شناسی این کشور را در خود جای داده است، دچار حریق شد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی موزه ملی اندونزی که محلی برای گردآوری برترین آثار تاریخی و باستان شناسی این کشور بود، آتش گرفت. به گفته پلیس، آتش سوزی در چهار اتاق از ساختمان A اصلی موزه رخ داده است.

به گزارش دیپلمات، کومارودین، رئیس نیروی پلیس جاکارتا به خبرنگاران گفت که تا ساعت ۱۰ شب به وقت محلی خاموش شد. اگرچه آتش به سرعت کنترل شد ساختمان صدمات قابل توجهی را متحمل شده است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که مجموعه تاریخی آن آسیب جدی دیده است.

ندیم مکارم، وزیر آموزش، فرهنگ، تحقیقات و فناوری اندونزی صبح در یک کنفرانس مطبوعاتی در موزه ملی گفت: «اولویت اصلی ما در حال حاضر بازیابی هرچه بیشتر آثار و اشیاء تاریخی از اتاق‌های آسیب‌دیده در آتش است. ما آنچه را که بتوان نجات داد، نجات خواهیم داد.»

او در ادامه گفت: تیم مشترکی متشکل از کارشناسان، پلیس و آتش نشانان خسارت وارده را ارزیابی و فهرستی از اقلام سوخته شده در آتش را تهیه می‌کنند. کارشناسان ارزیابی خسارات وارده را به ما ارائه خواهند کرد، اما آتش‌سوزی اتاق‌های نمایشگاه و لابی را ویران کرده و حتی باعث فرو ریختن سقف شده است.

این موزه در یک ساختمان نئوکلاسیک ساخته شده است که توسط دولت استعماری هلند در سال ۱۸۶۸ تکمیل شد؛ البته بخش دوم در سال ۲۰۰۷ اضافه شد. موزه دارای مجموعه‌ای از حدود ۱۹۰۰۰۰ آیتم است. این‌ها شامل مصنوعات باستان‌شناسی، اقلام قوم‌نگاری، مجموعه‌ای وسیع از سرامیک‌های آسیایی و مجموعه‌ای غنی از مصنوعات هندو-بودایی از اندونزی قبل از اسلام است. یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های آن مجسمه بودا دیپانگکاراست که گمان می‌رود قدیمی‌ترین مجسمه برنزی بودایی این کشور باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
اینجور جاها باید بشدت در مقابل آتیش سوزی محافظت بشن
آخرین اخبار