کیودو:

نخست وزیر ژاپن با رئیسی در نیویورک دیدار می‌کند

خبرگزاری رسمی ژاپن اعلام کرد که فومیو کیشیدا قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با رئیس جمهور ایران دیدار کند.

خبرگزاری رسمی ژاپن روز سه شنبه گزارش داد فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر این کشور قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

 سفر کیشیدا به نیویورک در گرماگرم تحولات جهانی ناشی از جنگ اوکراین و افزایش فزاینده قدرت نظامی چین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کیشیدا پیش از عزیمت از توکیو به خبرنگاران گفت که قصد دارد در جریان سفرش به نیویورک با رئیس جمهور ایران دیدار کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که تصمیمی برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ندارد.

سال گذشته نیز نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

کیشیدا گفت تصمیم دارد در این مجمع مفاهیم منحصر به فرد ژاپن مانند امنیت انسانی و همکاری بین المللی انسان محور را به سایر کشور‌ها منتقل کند و افزود که به دنبال تحقق دستاورد‌های اجلاس سران گروه هفت است که در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) در هیروشیما به میزبانی ژاپن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در حالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود که سازمان ملل به طور فزاینده‌ای در برخورد با مناقشات بین‌المللی ناکارآمد عمل کرده است و یکی از مصادیق آن جنگ اوکراین است که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد.

بنابر اعلام مقامات دولت ژاپن، انتظار می‌رود کیشیدا در سخنرانی خود در این مجمع بر چشم اندازی برای توسعه همکاری‌های جهانی به جای تفرقه و همچنین اهمیت خلع سلاح هسته‌ای تاکید کند.

کیشیدا همچنین در طول اقامت خود در نیویورک که تا ۳۱ شهریور بطول می‌انجامد در نشست‌هایی با محوریت مسائل جهانی از جمله دستیابی به اهداف توسعه پایدار و جنگ اوکراین شرکت خواهد کرد.

در این سفر، یوکو کامیکاوا که هفته گذشته به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن ژاپن در ۲۰ سال گذشته انتخاب شد نیز نخست وزیر این کشور را همراهی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
مقصر دوری ایران و ژاپن امریکاست والا این دو کشور قبلا بیشتر با هم همکاری داشتند
آخرین اخبار