ضرورت اهمیت حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اهمیت بحث حجاب و عفاف باید در نظام تعلیم و تربیت نیز مورد تاکید قرار گیرد.

غلامعلی حیدری در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف تعلیم و تربیتی باید در نظر گرفته شود و از ظرفیت ائمه جمعه و علما، حوزه علمیه، نخبگان و افراد باتجربه و بازنشستگان در راستای محقق شدن این گفتمان استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف در جامعه افزود: این امر باید در نظام تعلیم و تربیت نیز مورد تاکید قرار گیرد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مدون و قوی برای بازگشایی مطلوب و خاطره‌انگیز مدارس در استان اضافه کرد: دشمن درسال‌گذشته تلاش کرد که سال تحصیلی گذشته را پس از تعطیلی چندساله به دلیل کرونا تلخ کند، اما موفق نشد، امسال انتظار است بازگشایی مدارس خاطره‌انگیزی هم برای دانش‌آموزان و نونهالان و هم اولیا و معلمان و کارکنان رقم بخورد.

حیدری ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی جدید باید آماده‌سازی محیط داخل و خارج مدارس به خوبی انجام شود و همه مسئولان و دست‌اندرکاران و اعضای شورای آموزش و پرورش از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها باید در این راستا تمام تلاش خود را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان برای شاداب سازی و بهسازی مدارس به عنوان یک طرح خوب گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص گروه‌های جهادی و خیران و اولیا برای توسعه و آماده‌سازی مدارس استفاده کرد.

حیدری افزود: برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش و معلمان باید شورای معلمان در اوایل سال تحصیلی جدید فعال شود تا در طول سال نیز به برای بررسی مسائل مختلف آموزشگاه‌ها و معلمان بپردازد و ازدیدگاه معلمان برای ارتقاء تعلیم و تربیت استفاده شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت هویت فردی و ملی در جامعه و همچنین نظام تعلیم و تربیت گفت: باید راهکار‌های مدیریتی برای ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود.

حیدری بر دقت نظر شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها برای احیای هویت ملی دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: امسال باید با برنامه‌ریزی و دلسوزی و کار غیرتمندانه معلمان هویت ملی نوجوانان و دانش‌آموزان احیا شود تا این قشر به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۱۹۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی در مدارس استان گفت: برای آماده سازی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید، در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی و شاداب‌سازی برخی از مدارس مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان در ایام عید و تابستان انجام شد.

وی افزود: در این طرح با حضور دانش‌آموزان، گروه‌های جهادی، ر اولیاء دانش‌آموزان و کادر مدارس کارگاه بزرگ شاداب‌سازی در مدارس استان فعال شد.

امیریان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با شعار مدرسه قوی، ایران قوی آغاز خواهد شد و امید است تا تلاش همه دست اندرکاران بدون هیچ مشکل و کاستی سال تحصیلی جدید در استان آغاز و دانش‌آموزان تاپایان سال در کلاس درس حاضر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
حجاب در اسلام و دین ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
انها که اسلام را در حجاب زنها بعنوان ابزار سرکوب مدنی خلاصه کرده و اهمیتی به ویرانی کشور و مفاسد و مظالم بیشمار و فزاینده حکومت دینی نمیدهند، فاقد شعور و شرف و با تفکرات اهریمنی طالبانی و داعشی، بزرگترین تهدید علیه امنیت و اینده ایران و جهان اند. کسانیکه از جامعه اسلامی صحبت میکنند، جامعه کنونی برخلاف ابتدای انقلاب که با ساده لوحی و نادانی و توهم مدینه فاضله تشنه حکومت دینی بودند، متنفر از اسلام حکومتی و برخلاف خطای فاحش 12 فروردین 58 ، اکثریت مردم به حکومت غیر دینی رای میدهند. دنیای عادلانه و امن در حکومت غیر دینی ،بمراتب از زندگی جهنمی و ناامن و بدون اینده در حکومت ناب اسلامی بهتر است که در قدرت مطلق و حکم به اختیار، با مسئولیت و پاسخگویی بیگانه است و به معترضان به ظلم با زبان گلوله پاسخ میدهد. 22 بهمن 57 تاریکترین روز تاریخ بشریت است که خورشید حقیقت و عدالت و ازادی برای همیشه خاموش، و ظلمت قدرت طلبان دین ابزار، جهان را فرا گرفت.
آخرین اخبار