طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی استان اردبیل آغاز شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی با اشتغال بالای ۱۰ نفر این استان خبر داد.

داود شایقی گفت: این طرح به‌مدت چهار و نیم ماه با همکاری ۱۴ مامور سرشمار با هدف شناسایی ظرفیت‌ کارگاه‌های صنعتی استان در تولید و اشتغال اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل می گوید: در این طرح اطلاعات دقیق از کارگاه های صنعتی بزرگ استان جمع‌آوری خواهد شد تا میزان تولید، فروش، نیروی انسانی، مصرف مواد انرژی و سایر بخش‌ها احصاء شود.

او با بیان اینکه طرح آمارگیری از فعالیت صنعتی خانوارها هم در اردبیل اجرا می‌شود ، گفت: در این آمارگیری از ظرفیت یک کارشناس ، ۹ آمارگیر و یک نفر بازبین استفاده می‌شود.

شایقی همچنین به آمارگیری ۴۰۰ نمونه از فعالیت‌های صنعتی خانوارها در استان اشاره کرد و افزود: این طرح طی ۲ ماه قابل اجرا است و در پایان برای حمایت از فعالیت‌های صنعتی تسهیلات کم‌بهره از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه طرح‌های متعدد صنعتی، تولیدی و خدماتی در این استان به عنوان پیشران مورد حمایت و پشتیبانی مالی دولت قرار می‌گیرد ، گفت: تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، گردشگری و حوزه حمل و نقل و همچنین آب و خاک در حال اجراست که تکمیل آنها منجر به رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنعتی راکد افزود: از محل تبصره ۱۸ تسهیلات ویژه‌ای برای طرح‌های اقتصادی ایجادی، توسعه‌ای ، نیمه‌فعال و راکد پرداخت می‌شود تا امکان بازگشت آنها به چرخه تولید و افزایش اشتغال‌زایی فراهم شود.

شایقی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات با ابلاغ بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات بودجه‌ای سال‌جاری شرایط مطلوبی را ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با دغدغه کمتر این منابع حمایتی را دریافت کنند.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری لازم را برای تکمیل طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام دهند تا شرایط مطلوب و امیدبخشی در این حوزه ایجاد شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.