تاکید بر اجرای کامل تعهدات توسط اعضای برجام در دیدار بورل با امیرعبداللهیان

در دیدار جوزپ بورل با امیرعبداللهیان در نیویورک بر اهمیت ادامه گفتگو‌ها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجامی تاکید شد.

در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه بامداد امروز (چهارشنبه) ۲۹ شهریور با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در محل اقامت وزیر خارجه ملاقات و گفتگو کرد. 

در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دو جانبه و مشورت در خصوص تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای پرداختند.

همچنین با بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در جریان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفتگو‌های سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت. 

در این نشست بر اهمیت ادامه گفتگو‌ها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تاکید شد.

اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه گفتگو‌ها و رایزنی‌های لازم اعلام کرد. 

طرفین ابراز علاقه‌مندی کردند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هر چه بیشتر را فراهم سازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
همکاری وپذیرش ازطرف اروپا برای برجام دروغ بوده وهست بزرگان وسیاست مداران عزیزگول نخورید وخودتان راگول نزنید
آخرین اخبار