حضور ۴۵ کشور در نخستین جشنواره بین المللی رویداد خورشید

۴۵ کشور برای حضور در نخستین جشنواره بین المللی رویداد خورشید اعلام آمادگی کرده اند.

فاطمه سلیمی عضو مجمع برگزاری جشنواره بین الملی رویداد خورشید گفت: قرار است نخستین جشنواره بین المللی رسانه حضور ۴۵ کشور در نخستین جشنواره بین الملی رویداد خورشید"خورشید" با محور زنان و رسانه هفتم مهر امسال به مدت دو روز در مشهد برگزار شود.

او در چهل و نهمین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر که با موضوع اولین جشنواره بین المللی رسانه (رویداد خورشید) برگزار شد، افزود: ۴۵ کشور برای حضور در این رویداد بین المللی اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون بیش از ۲۴۱ اثر از شرکت کنندگان به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و در حال داوری است.

عضو مجمع برگزاری جشنواره بین الملی رویداد خورشید ادامه داد: مشهد به واسطه وجود مضجع رضوی از جایگاهی بین المللی برخوردار است، اما این ظرفیت آن گونه که شایسته این جایگاه است معرفی نشده است.

سلیمی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی خورشید نیز با هدف معرفی چهره واقعی زنان در دنیای اسلام، به همت شهرداری مشهد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده است، بیان کرد: برخی از زنان اثرگذار جهان اسلام نظیر «بانو گوهرشاد» متعلق به این خطه است بنابراین تصمیم بر آن شد معرفی زنان تاثیرگذار از این خطه آغاز شود.

هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ خبرنگار فعال عضو سامانه رسانه‌های کشور هستند که نیمی از فعالان رسانه‌ای کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.