طالبان خواستار توسعه روابط با ایران شد

سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت ما و ایران باید روابط را بیشتر توسعه دهیم و در زمینه‌های مختلف تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.

وزارت حج و اوقاف افغانستان در خبرنامه‌ای از دیدار سید حسن مرتضوی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران با مولوی نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان خبر داد و به نقل از مولوی ثاقب اعلام کرد: کشور ایران دوست و همسایه ما است که علاوه بر مسائل دینی در بسیاری از زمینه‌ها با هم روابط مشترک و نزدیک داریم و لازم است این روابط را بیش از پیش توسعه و تقویت بخشیم.

وی افزود: اکنون هماهنگی‌های خوبی در روابط دو کشور ایجاد شده است، ما و شما تلاش کنیم این روابط را بیشتر توسعه دهیم و در زمینه‌های مختلف تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.

ثاقب گفت: همه کشور‌های اسلامی به خصوص کشور‌های منطقه و همسایه در این برهه از زمان به اتحاد و برادری نیاز بیشتر دارند و نمونه خوب آن روابط افغانستان و ایران است.

سیدحسن مرتضوی نیز در این دیدار گفت: افغانستان و ایران هر دو کشور اسلامی هستند و با هم روابط تاریخی زیادی دارند، پس لازم است برای تقویت این روابط با یکدیگر همکاری بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت افغانستان است و ایران محل امنی برای مخالفان افغانستان نیست و از سوی دیگر برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در تمامی امور دینی و فرهنگی تسهیلات لازم فراهم شده است.

مرتضوی از سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان دعوت کرد در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران شرکت کند.

پیش از این نیز وزیر بهداشت طالبان و سید حسن مرتضوی درباره همکاری‌های پژوهشی در حوزه درمان رایزنی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.