وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تولید کاغذ یارانه‌ای داخلی به ۸۰ هزار تن رسیده است

اسماعیلی گفت: تولید کاغذ یارانه‌ای از پنج هزار تن به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی استان ایلام گفت: بهای کاغذ ایرانی نصف قیمت کاغذ خارجی و دارای کیفیت و مرغوبیت مطلوب است و تولید کاغذ یارانه‌ای از پنج هزار تن به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است، همچنین هر ماه ثبت نام برای یک هزار تن کاغد یارانه‌ای ایرانی انجام می‌گیرد.

وی افزود: برنامه ۱۲۴ اقدامی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بارگزاری شده است که در قالب این برنامه فعالیت‌های مرتبط به وزارتخانه تدوین شده است.

اسماعیلی به حمایت وزارتخانه از اصناف مختلف فرهنگ، هنر و رسانه تاکید کرد و ادامه داد: در قالب صندوق‌های امید، هنر و شکوفایی تسهیلات کم بهره به اصناف تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح نظام جامع روزنامه نگاری هنوز به صحن مجلس نرفته است و بعد از سال‌ها از تدوین این طرح که مسکوت مانده بود، توسط دولت سیزدهم در مراحل بررسی کارشناسانه و رفع اشکال جهت طرح در صحن مجلس قرار گرفت.

اسماعیلی بیان کرد: حوزه فعالیت رسانه‌ها و فعالان این حوزه در یک فرآیند ضابطه‌مند باید مدیریت شود و فعالان این عرصه از مزایایی، چون بیمه و رسانه‌های مکتوب از کاغذ یارانه‌ای برخودار شوند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم توسعه و در برنامه‌های عادی و روتین وزارتخانه حمایت ویژه از موسسات قرآنی در دستور کار است.

وی در مورد استان ایلام هم توضیح داد: ساخت حداقل ۲ فیلم فاخر با محتوای استان ایلام در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که و در این راستا فیلم نامه‌هایی توسط نویسندگان و فیلمنامه نویسان داخل استان نگارش و در تولید این فیلم‌ها از توان هنرمندان بومی استان هم بهره گیری شود.

اسماعیلی به همسایگی ایلام با سه استان همجوار عراق اشاره کرد و گفت: فعالان فرهنگی استان طرح‌های قابل اجرا و دارای محتوای غنی را برای برقراری ارتباط فرهنگی با این استان‌های سه گانه تدوین و ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تمدن بسیار کهن ایلام و وجود چهره‌های شاخص قرون گذشته تا کنون در این استان مهم و قابل توجه است و در این خصوص با همکاری شهرداری دفتر انجمن مفاخر راه اندازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.