آمادگی ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان برای شروع سال تحصیلی جدید

۹ هزار تاکسی، ۹۰۰ اتوبوس، ۶ هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه، ۲۹ ون و متروی اصفهان آماده می‌شوند که در مهرماه، به اصفهانی‌ها خدمات ارائه دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در مراسم آغاز به کارِ ستادِ مهر و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل و نقل عمومی کلان شهر اصفهان گفت: ستاد مهر از ماه‌های پیش فعالیت خود را برای توسعه تجهیزات آغاز کرد و برنامه بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها و تأمین راننده در دستور کار قرار گرفت.

حسین حق‌شناس اضافه کرد: به همین منظور، ۲۰ اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال بازسازی کامل شده و هشت اتوبوس نو هم به ناوگان اضافه و صد دستگاه اتوبوس هم با تعمیرات وارد چرخه بهره‌برداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: امسال با تدابیر مختلف، حدود ۴۰۰ راننده به ناوگان افزوده شدند که با مجموع این ظرفیت‌ها، از ابتدای مهر، ۹۰۰ اتوبوس در شهر فعال خواهد بود.

حق‌شناس اضافه کرد: با هدف تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی نیز، در روز اول مهر، استفاده از مترو و اتوبوس رایگان خواهد بود.

او با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی شهری نیز با ورود ون‌ها شاهد تحول بودیم، گفت: در این راستا، ۲۹ ون تحویل شده که پنج ون ویژه معلولان و کودکان استثنایی است و ۲۴ ون دیگر نیز در مسیر‌های کم مسافر و سرویس مدارس استفاده خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه «سفیر مهر» برای شفاف‌سازی مسیر‌ها و کرایه‌ها و خدمات دهی به والدین در زمینه سرویس مدارس رونمایی شده است، گفت: تاکنون، بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

حق شناس، همچنین، پایانه عاشق آباد را یکی از ظرفیت‌های حمل و نقل شهر دانست و گفت: این پایانه از یک سو به پایانه مترو و از سوی دیگر با اتوبوس‌ها در ارتباط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.