در حاشیه دیدار وزرای خارجه ایران و امارات مطرح شد

دعوت از رئیس و وزیر خارجه امارات برای سفر به ایران

وزیر خارجه امارات از تمایل خود برای سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگو‌های بسیار خوب انجام شده گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

وی با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با محمد بن زاید، رئیس امارات در گفتگو‌های ابوظبی برای دستیابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان دعوت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از محمد بن زاید، رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی اش برای سفر به ایران را تجدید کرد.

وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت به عمل آمده، از تمایل خود جهت سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت: منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم.

وزیر اماراتی بر ضرورت امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله همکاری‌های کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار