شناسایی صاحبان درآمد‌های کلان از فضای مجازی و سلبریتی‌ها توسط سازمان امور مالیاتی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از ۵۵۰ نفر از صاحبان درآمد‌های کلان از پلتفرم‌های فضای مجازی و سلبریتی‌ها شناسایی شده‌اند.

مهدی موحدی بکنظر گفت: برای سازمان امور مالیاتی فرق نمی‌کند که چه کسی صاحب درآمد باشد و ما تأکید داریم با توجه به افزایش درآمد نفتی و لزوم کاهش اتکای بودجه به نفت و همچنین افزایش درآمد مالیاتی، باید صاحبان درآمد‌های کلان از طرق مختلف شناسایی و درآمد مشمول مالیات آن‌ها شناسایی و مالیات واقعی گرفته شود.

وی گفت: البته در شناسایی صاحبان درآمد‌های کلان ممکن است آسیب‌هایی هم وجود داشته باشد و برخی ملاحظات باید رعایت شود تا فشاری به دهک‌های پایین جامعه وارد نشود، اما تأکید بر این است که به سمت وصول مالیات بر اساس داده‌های متقن از صاحبان درآمد بالا حرکت کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته تأکید بر اخذ مالیات از افراد صاحبان درآمد بالا بود، اما آن‌ها شناسایی نمی‌شدند و بنابراین مالیاتی هم وصول نمی‌شد، اما از دو سال اخیر تأکید سازمان مالیاتی و دولت بر این است کسانی که درآمد بالایی دارند و تاکنون شناسایی نشده‌اند از محل اطلاعات حساب‌های بانکی آن‌ها که مشکوک به حساب‌های تجاری هستند و افراد با درآمد بالا مانند بلاگرها، اینفلوئنسر‌ها و کاربران فضای مجازی کاربرمحور مانند اینستاگرام که اگر درآمد بالایی داشته باشند، باید شناسایی و مالیات از آن‌ها گرفته شود.

موحدی بکنظر تأکید کرد: برخی افراد درآمد نجومی دارند و باید تأکید کنیم که درآمد آن‌ها شناسایی و از آن‌ها مالیات واقعی گرفته شود و تاکنون بیش از ۵۵۰ بلاگر و اینفلوئنسر و صاحب درآمد بالا شناسایی شده‌اند. برای برخی از آن‌ها طبق اطلاعات قبلی برگه تشخیص مالیات صادر شده بود، اما با اطلاعات جدیدتر برای برخی از این افراد حتی برگه متمم تشخیص مالیاتی هم صادر شد، چون اطلاعات کامل از خرید و فروش‌ها و حساب‌های بانکی آن‌ها و درآمد تبلیغاتی به دست آمد.

وی در مورد مالیات فوتبالیست‌ها گفت: ادارات مالیاتی که اطلاعات قرارداد‌های بازیکنان فوتبال در آن‌ها رسیدگی می‌شود و بازیکنان لیگ‌های برتر فوتبال باید بدهی مالیاتی نداشته باشند و برگه مفاصا حساب مالیاتی ارائه کنند تا کارت بازیگری برای آن‌ها صادر شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات هنرمندان نیز گفت: طبق بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم فقط آن بخش از فعالیت‌های هنری که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، معاف از مالیات بوده، اما بقیه هنرمندان اگر درآمدی دارند مشمول مالیات می‌شوند.

موحدی بکنظر اظهار داشت: در بودجه امسال، معافیتی برای مالیات هنرمندان وجود ندارد. درآمد‌های هنری مانند سایر مشاغل مشمول مالیات می‌شوند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
لطفا آماری از مالیات سلبریتیها و دکترها و وکلا و غیره ارائه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
بهترین کار را انجام میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
بهترین کار را انجام مید هید.
Iran (Islamic Republic of)
lordlordlord35
۰۷:۲۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
به نام خدا
سلام
هروقت اینستاگرام را رفع فیلتر کردید حق دارید از بلاگرها مالیات بگیرید ، امام علی فرمود اگر حکومتی بدون ارائه خدمت طلب مالیات کند باعث تباهی میشود ، افسوس که شما با این سطح عملکردی امام علی را هم تحریف میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
از این قماش حرام لقمه به شدت مالیات بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
وقتی پلتفرمی را فیلتر می کنید حقی هم برای اخذ مالیات از آن ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
وقتی از زیرساختهای مملکت ایران برای پول درآوردن استفاده میکنید نباید با حساب و کتاب مالیات هم بدهید؟!
آخرین اخبار