يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: هوشياري و قدرتمندي دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران، منجر به شکست اقدامات خصمانه آمريکا و غرب شد.

حسين کنعاني‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، گفت: ايالات متحده بايد پاسخگوي اقدامات جاسوسي يکي از مأمورين دستگير شده خود در ايران باشد، چرا که هنوز امواج رسانه اي سرنگون شدن هواپيماي جاسوسي RQ170 آمريکا در ايران کاهش نيافته است.

وي توانايي ايران در توقيف هواپيماي جاسوسي آمريکا را چيزي بيش از يک کودتاي اطلاعاتي و پيروزي تبليغاتي دانست و تصريح کرد: از دست دادن هواپيماي جاسوسي RQ170 براي آمريکا به منزله افشاي ابعاد جديدي از گسترش عمليات مخفي غرب بر ضد برنامه هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران است.

کنعاني‌مقدم با اشاره به ابعاد نظامي، امنيتي و هسته اي جاسوسي غرب خاطر نشان کرد: کشورهاي غربي همواره درصدد هستند تا مسائل هسته اي ايران را به صورت مستمر دنبال و اطلاعات آن را استخراج کنند و از سوي ديگر براي ايجاد ناامني در کشور راهکارهايي را به عاملين و سردمداران اصلي خود اموزش دهند.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي با اشاره به انجام عمليات جاسوسي در كشور پس از تعطيلي سفارت انگليس اظهار داشت: آمريکا از زماني که سفارت انگليس در کشور ما تعطيل شد، به تکاپو افتاد تا بتواند اطلاعات و اخباري را که نياز دارد توسط افراد خود جمع آوري کند که البته با هوشياري و قدرتمندي دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي ملت جمهوري اسلامي ايران منجربه شکست اقدامات خصمانه آمريکا و غرب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار