دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان وبلوچستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه انسان سازی یاد کرد.

سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا جعفری  گفت:هشت سال جنگ تحمیلی، به دنیا درس ایثار، مقاومت، ازخودگذشتگی، جانفشانی، شهامت، دلاورمردی، بیگانه ستیزی، ولایت پذیری، تقویت وحدت و همگرایی و یکدلی و یک رنگی و قرار گرفتن در مسیر حق طلبی و مرزداری و صیانت از ارزشهای اسلامی و انقلابی داد.

وی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس در حقیقت عرصه تکامل انسانی و معرفی الگوهای شاخص ایثار و شهادت طلبی و تسلیم در برابر اراده الهی بود و در سالهای انقلاب اسلامی همین مکتب و دوران به ملت بزرگ ایران کمک کرد تا در برابر زورگویان و مستکبران عالم بایستند و پرچم اقتدار و عزت کشور و اسلام را در دنیا برافراشته سازند.

جعفری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس کودکان و نوجوانان شجاع و دلیر در کنار مردان و زنان و رزمندگان سپاه و ارتش اسلام به زیبایی از ارزشهای اسلامی و انقلابی و مرزهای میهن صیانت کردند و شیعه و سنی و فارس و بلوچ و کرد و ترک و لر و عرب و ترکمن و بندری و گیلانی و غیره برایشان فرقی نداشت.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس یک دانش آموز و نوجوان به نام سبیل اخلاقی از بلوچستان و اهل سنت را در شمار شهدای دوران دفاع مقدس ثبت کرد، بنابراین دفاع مقدس در حقیقت تاریخ ساز عرصه وحدت و یکپارچگی و انسجام ملی بود.

جعفری تاکید کرد: دفاع مقدس یک دوران پر افتخار در تاریخ ایران اسلامی بوده که در آن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌ها و باورهای اسلامی به شیوه برجسته‌ای نقش آفرینی می‌کند.

وی گفت: تقارن اول مهرماه و آغاز بهار تعلیم و تربیت و شکوفایی با هفته دفاع مقدس، یادآور ایثار و ازخودگذشتگی، دلاورمردی، شجاعت و غیوری کسانی است که در جبهه دشوار حق بر علیه باطل با توکل به خداوند و خودباوری برای این آب و خاک عزت و عظمت کسب کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز بعد از گذشت سال‌ها همان مکتب زنده و پویا وجود دارد و در جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان با شایستگی از ارزشهای والای اسلامی و انقلابی صیانت می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار