کارگردان فیلم «بی‌مادر»:

پردیس پورعابدینی هر چه در چنته داشت برای «بی‌مادر» گذاشت

فاطمی گفت: پردیس پورعابدینی در فیلم «بی‌مادر» نقش مادر ۲۸ ساله را بازی کرد. او تمام چیزی را که در چنته داشت به معنای واقعی خرج کرد.

سید مرتضی فاطمی، نویسنده و کارگردان فیلم «بی‌مادر» درباره اکران این فیلم در روز‌های اخیر گفت: اگرچه در روز‌های اکران «بی‌مادر» با تعطیلات و ایام عزاداری روبه‌رو بودیم، ولی در این هفته پر فروش‌ترین فیلم اجتماعی بوده است. 

فاطمی درباره تجربه‌اش از ساخت اولین فیلم سینمایی بلند گفت: البته من در مواجهه با مخاطب بیگانه نبودم و همواره در رسانه با مخاطب در ارتباط بودم. ولی سینما رسانه متفاوت و جذابی است. نباید فراموش کرد که اگرچه تمامی واژه‌ها را پیرامون پر فروش‌ترین، پر مخاطب‌ترین سینمای اجتماعی و ... بکار می‌بریم، ولی اوضاع سینما اوضاع خوبی نیست. مثلاً با توجه به هزینه‌های بلیت، فیلم «بی‌مادر» با ۲۰۰ هزار مخاطب مواجه می‌شود، که این آمار برای جامعه ۸۰ میلیونی آمار بدی است.

کارگردان فیلم «بی‌مادر» در پاسخ به این سوال که چه‌کار کنیم سینمای اجتماعی از بن بستی که دچارش شده رها شود، توضیح داد: باید سیاست‌گذاران فرهنگی بیش از گذشته به سینماگران اعتماد کنند. اجازه دهند فیلمنامه‌هایی که در کشو‌ها خاک می‌خورد، ساخته شود، تا سرمایه‌گذاران برای ساخت فیلم بیشتر راغب شوند. چون وقتی فیلمی از سینمای اجتماعی پروانه نمی‌گیرد، بخشی از فروشش را از دست می‌دهد. 

وی با بیان اینکه، چون فیلمساز به محض دریافت پروانه نگران ممیزی‌هاست، خودسانسوری می‌کند، افزود: با اینکار هم بخشی از مخاطبانش را از دست می‌دهد. زمانی فیلم فروش نمی‌رود، سرمایه‌گذار از کارگردان یا عوامل تولید فاصله می‌گیرد. تمام عوامل دست به دست هم می‌دهد، تا سبد سینمای اجتماعی کوچک و کوچک‌تر شود. در نهایت با کمرنگ شدن محصولات اجتماعی در رقابت با سینمای کمدی ضعیف‌تر می‌شود.

فاطمی درباره تجربه بازی پردیس پورعابدینی در فیلم «بی‌مادر» و سایر بازیگران بیان کرد: از همکاری با تک تک بازیگران لذت بردم. پردیس پورعابدینی در این فیلم نقش مادر ۲۸ ساله را بازی کرد و با ما همکاری داشت. چون ما مجبور بودیم مولفه‌های زیبایی را از چهره ایشان حذف کنیم. او تمام چیزی را که در چنته داشت به معنای واقعی خرج کرد.

فیلم سینمایی «بی‌مادر» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی پس از سه روز اکران در سینما‌های کشور با فروش ۵۰۰ میلیون تومانی، توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی را در دور جدید اکران به خود اختصاص دهد.  این اتفاق از این جهت شگفتی‌ساز اکران است که یک فیلم اجتماعی در شرایطی پرفروش شده که گیشه سینما عمدتا در قبضه آثار کمدی است.

پژمان جمشیدی، امیر آقایی، پردیس پور عابدینی، میترا حجار و علی اوجی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگی آرام یک زوج با پافشاری یکی از آن‌ها روی تصمیمش، ناخواسته وارد دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار