صدای زنگ مهر در ۱۵۱ مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری

در سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز عشایر بدون احتساب نونهالان پیش‌دبستانی مشغول تحصیل خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶ مدرسه کوچرو برای آموزش دانش‌آموزان عشایر کوچرو دایر است که در قالب چادر است و از اواخر آبان‌ماه با خانواده‌های خود به مناطق گرمسیر کوچ می‌کنند و معلمان نیز آموزش دانش‌آموزان در زمان کوچ را انجام می‌دهند.

زادعلی بویری افزود: در استان ۱۵۱ مدرسه عشایری در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و کیار فعال است و در سال تحصیلی جدید ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز بدون احتساب نونهالان پیش‌دبستانی مشغول تحصیل خواهند شد.

به گفته وی، از این تعداد مدرسه در چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۱۰ درصد مدارس عشایری استان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد و ۱۵ مدرسه عشایری استان نیاز به نوسازی دارد.


بیشتر بخوانید


مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۶ باب مدرسه کار و دانش و چهار مدرسه شبانه‌روزی که یک مدرسه پسرانه و سه مدرسه دخترانه در این مناطق فعال است.

بویری با اشاره به اینکه ۱۰۵ مدرسه این اداره در مقطع ابتدایی است، افزود: بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در مناطق عشایری بسیار پایین است.

وی به کمبود معلم در مدارس عشایری استان اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید ۷۰ معلم برای رفع کمبود معلم در قالب ماده ۲۸ و استخدامی‌ها جدیدی جذب خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: سال‌گذشته سیستم گرمایشی و سرمایشی ۹۰ درصد مدارس عشایری استان استانداردسازی شد و ۶ دستگاه کولر به مدارس عشایری استان اختصاص داده شد.

وی از اختصاص نیمکت، موکت و موتورخانه‌های سه خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزان عشایری استان با کمک اداره توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید نیز به چمن مصنوعی در مدارس عشایری استان نصب و عملیات ساخت یک سالن ورزشی آغاز شد.

بویری افزود: با توجه به فعالیت‌های عمرانی، نوسازی مدارس و تجهیزات در مدارس عشایری استان در سال تحصیلی گذشته، امسال آموزش و پرورش عشایری استان جز ادارات آموزش و پرورش عشایری برتر در کشور معرفی شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود خودرو و نبود سرویس مدرسه برای دانش‌آموزان دختر یکی از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان دختر در مناطق عشایری است ودر سال تحصیلی گذشته هزینه ایاب و ذهاب و سرویس مدارس این دانش‌آموزان از طریق اداره پرداخت شد، اما امسال با توجه به کمبود خودرو وسیله نقلیه عمومی این مشکل ادامه‌دار است. 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار