افزایش ظرفیت فرآوری محصولات خراسان شمالی با ایجاد صنایع تبدیلی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با صدور هفت فقره پروانه بهره برداری انواع صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت فرآوری محصولات استان به ۴۲ هزار تُن افزایش یافت.

عباس آقامیری گفت : با صدور هفت پروانه بهره برداری در نیمه نخست امسال سالانه ۴۲ هزار تنافزایش ظرفیت فرآوری محصولات خراسان شمالی با ایجاد صنایع تبدیلی محصول خام جذب و فرآوری می‌شود.
او میزان سرمایه گذاری برای ایجاد این واحد‌ها را بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این واحد‌ها برای ۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان این واحد‌ها را شامل سردخانه، بسته بندی تخم مرغ، بسته بندی کشمش، بسته بندی جوانه گندم، واحد تولید انواع میوه خشک و سبزیجات عنوان کرد.
به گفته آقا میری با بهره برداری هفت واحد جدید تعداد واحد‌های تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان به ۱۲۰ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۲۴ هزار تُن جذب مواد خام رسید.

افزایش تولید محصولات دانش بنیان در استان
آقا میری در ادامه بر افزایش تولید دانش بنیان در استان تاکید کرد و گفت: اکنون اولویت‌های سرمایه گذاری صنعتی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی شامل فرآوری و کنسانتره انواع میوه، آب میوه، سرکه، آبغوره، شیره، ژله و مار مالاد، درجه بندی و بسته بندی انواع میوه و سبزیجات به صورت تازه، خشک، منجمد و نیمه آماده است.
وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد، بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار واحد‌های موجود و طرح توسعه و فعال سازی واحد‌های غیر فعال استان و تبدیل ضایعات کشتار گاهی از دیگر اولویت‌ها است.
به گفته آقامیری واحد‌های تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی استان برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
حدود ۵۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی فرآوری و مابقی محصولات به صورت تازه خوری مصرف و یا به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.