برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان‌های میاندوآب آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به آغاز برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان‌های شهرستان پیش بینی کرد که این محصول امسال در مقایسه با پارسال ۳۸ درصد افزایش پیدا کند.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: انگور یکی از محصولات عمده باغی شهرستان بوده که هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغ‌های این شهرستان به این محصول اختصاص دارد و از این آمار هزار و ۶۳۷ هکتار بارور و ۲۸ هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۷۵۴ بهره بردار در تولید محصول انگور در میاندوآب، افزود: پارسال ۱۳ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد؛ امسال نیز برداشت این محصول آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

مقدم با ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت محصول انگور تولیدی در شهرستان اضافه کرد: امسال با وجود خسارت ۴۵ درصدی سرمای دیررس بهاره به هزار و ۲۶۷ هکتار از تاکستان‌های میاندوآب، به دلیل تغذیه اصولی، هرس مناسب و بهره گیری باغداران از توصیه‌های فنی کارشناسان جهادکشاورزی، تولید این محصول در مقایسه با پارسال افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: ۲۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان به صورت تازه خوری، تولید سرکه و دوشاب و ۸۰ درصد آن به صورت تولید انواع مختلف کشمش به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی در خصوص رقام انگور کشت شده در میاندوآب گفت: باغداران این شهرستان ارقام انگور یاقوتی، عسگری، بی‌دانه، بی دانه قرمز، شانی، ریش بابا، کشمشی، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، خلیلی، لعل حسینی، رازقی شیرازی، شست عروسان و ارقام جدید و زودرس مانند فلیم سیدلس، کندری و ترکمن در تاکستان‌های خود کشت کردند.

مقدم با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن کشمش در شهرستان میاندوآب تولید شود، افزود: ۶ واحد صنعتی کشمش خشک کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار تن، در شهرستان میاندوآب فعال بوده و ۶ واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.