۱۰۰ دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان، بورسیه صنعتی می شوند

برای نخستین بار دانشجویان در حوزه‌های صنعت، دانش و شغلی بورسیه می‌شوند که دانشگاه شهید باهنر کرمان، ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی را بورسیه صنعت می کند.

قاسم محمدی نژاد در حاشیه نشست خبری رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اصحاب رسانه گفت: نخستین بار بورس‌های دانش، صنعت و شغلی در سازمان سنجش برای دانشجویان مقطع کارشناسی آورده شده است و امسال دانشگاه شهید باهنر کرمان، ۱۰۰ دانشجوی مورد تایید سازمان سنجش را بورس صنعت خواهد کرد و این دانشجویان از ابتدای تحصیل هزینه دریافت می‌کنند و با پایان تحصیلات در آن محل صنعتی که بورسیه شده‌اند، مشغول به کار خواهند شد.

او درباره بورس دانش نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از رشته‌های پایه برای کشور کلیدی هستند؛ بنابراین دانشجویان برتر کنکور را بورس دانش می‌کنند تا در این رشته‌ها تحصیل کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان از ثبت نام دانشجویان در ۱۰ رشته جدید در مقاطع کارشناس، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد و بیان کرد: این رشته‌ها براساس نیاز و شرایط استان کرمان تعریف شده اند و شامل رشته‌های: مردم شناسی، مهندسی طبیعت، مهندسی محیط زیست، بیابان زدایی در مقطع کارشناسی، آبخیزداری اکوتوریسم  در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دکتری ژنتیک و اصلاحات باغی و دکترای پیوسته ریاضی (لیسانس ریاضی به دکتری)  و بیومکانیک ورزشی هستند.

او با اشاره به اینکه پژوهشگاه افضلی پور متشکل از ۳ پژوهشکده عرضه محور و ۵ پژوهشکده تقاضا محور است که ه در دانشگاه فعال هستند، تصریح کرد: همچنین هر دانشکده پژوهشکده مختص به خود را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار