بیش از ۵ هزار نفر ثبت نامی مسکن ملی در سه شهر همدان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: ۵ هزار و ۹۱۳ نفر در مسکن ملی در سه شهر جورقان، مریانج و قهاوند ثبت نام کردند که یک هزار و ۱۶۰ فقره تایید نهایی شده است.

داوود سوری با اشاره به طرح‌های طرح ملی مسکن شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر همدان گفت: در این راستا از سوی بنیاد مسکن در سه شهر جورقان، مریانج و قهاوند اقداماتی صورت گرفته است.

او با اشاره به یک‌هزار و ۱۴۷ ثبت‌نامی مسکن در شهر جورقان که ۲۰۴ فقره تایید نهایی شده است افزود: توافق ۳۰ هکتار زمین در این شهر با مالک انجام شده و هفت قطعه ۲۰۰ متری هم در قالب باقی مانده مسکن‌های مهر خواهیم داشت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در شهر مریانج ۴ هزار و ۴۷۱ ثبت‌نام مسکن داشتیم که ۹۱۲ مورد تایید نهایی شده است تاکید کرد: در این شهر سه مورد زمین با مالک توافق شده و دنبال تایید نهایی هستیم.

سوری با اشاره به اینکه زمین‌هایی در شهر مریانج نیاز به تایید نوع خاک از سوی جهاد کشاورزی دارند که امیدوارم زودتر انجام شود گفت: در شهر قهاوند نیز ۲۹۵ متقاضی مسکن ثبت‌نام کردند که ۴۴ مورد تایید نهایی شده است.

او با بیان اینکه در شهر قهاوند ۲.۲ هکتار زمین برای مسکن مورد تایید قرار گرفته، اما ۲۲ هکتار که با مالکان توافق داشتیم نیاز به همکاری جهاد کشاورزی دارد افزود: در سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر همدان در مجموع ۵ هزار و ۹۱۳ فقره ثبت‌نامی داشتیم که یک هزار و ۱۶۰ فقره تایید نهایی شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در شهر همدان آماده‌سازی ۱۱ هزار واحد مسکن انجام شده و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن تا فندانسیون پیش رفته است تاکید کرد: به دنبال این هستیم پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

سوری با اشاره به آماده‌سازی ۶۰۰ واحدی شهرک بهشتی که به زودی فندانسیون اجرا خواهد شد گفت: ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. 

شهردار قهاوند نیز با بیان اینکه تقریبا تمام اراضی قهاوند شرایط یکسانی دارد و می‌طلبد جهاد همکاری بیشتری در تایید زمین‌های مسکن ملی داشته باشد گفت: امیدوارم در قهاوند سامانه مسکن بار دیگر باز شود و متقاضیانی ثبت‌نام کنند.

محمد رستگار افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای مسکن کافی نیست و افرادی که بخواهند خودشان مسکن بسازند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.