بیمارستان شهید سلیمانی بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان شفا به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر نام داد.

مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان امروز در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: مهمترین برنامه امسال ما مزین شدن بیمارستان شفا با نام سردار دل‌ها و معرفی آن به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق با ۷۰۰ تختخواب است.

او با اشاره به اینکه تا پایان امسال به عنوان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان نیز معرفی خواهد شد، افزود: باتوجه به اینکه این بیمارستان ۲۵ سال سال ساخته شده است، امسال تیم کارشناسی را دعوت کنیم تا برای بازسازی آن تعیین هزینه کنند و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی بیمارستان نیز برآورد شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه مبلغی در خصوص بازسازی بیمارستان دریافت کردیم و درصدد پیشرفت فیزیکی در بازسازی هستیم، اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بیشترین دانشجوی در حال تحصیل، رشته پزشکی است با هزارو ۳۸۹ نفر دانشجو که امسال نیز ۸۵۰ نفر دانشجو اضافه خواهد شد باتوجه به اینکه این افزایش نسبت به پارسال روند ۲۵ درصدی داشته است.

احمدی نژاد ادامه داد: نگرانی بزرگ ما این است که این دانشجویان پزشکی وارد حیطه بالینی شوند، زیرا بیمارستان‌های کرمان آمادگی این ظرفیت بالای دانشجویان پزشکی را ندارند و امیدواریم تا آن زمان بیمارستان‌های جدید راه‌اندازی کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو دانشگاه‌های تیپ یک است، افزود: ۴۳ درصد خوابگاه‌هایش به‌شکل استیجاری است و یک سال قبل خوابگاه دخترانه ۶۰۰ ئفره با ۳۵ درصد پیشرفت را تحویل گرفتیم که هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد و ترم آینده وارد فاز اجرای می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به بسیاری از مراکز بهداشتی استان کرمان اتباع افغانستانی هستند و این امر هم نارضایتی بین ایرانی‌ها به‌وجود آورده و تمایلی به حضور در این مراکز ندارند کما اینکه قرار است، هزینه‌های اتباعی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از طریق نهاد‌های بین‌المللی پرداخت شود.

برچسب ها: بیمارستان ، اتباع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار