برگزاری صبحگاه مشترک در آبادان

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و مردمی در آبادان مصادف با سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد.

صبح امروز پنجم مهر ۱۴۰۲ و همزمان با سالروز شکست حصر آبادان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و بسیج مردمی و دانش آموزی در این شهرستان برگزار شد.

این صبحگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

فرمانده سپاه آبادان پیشتر اعلام کرده بود ۲۵۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال آماده سازی شد.

دکتر حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، حسینی محراب استاندار و حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان از میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبادان گفت: پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه یک روز تاریخی است و توانست باعث تحول در جنگ شود. این عملیات بسیار افتخارآفرین و غرور انگیز بود و باید به مردم پایدار آبادان و خروزستان درود فرستاد.

سید محمد حسینی افزود: مردم آبادان در روزهای محاصره کامل شهر را ترک نکردند و مقاومت کردند و نگذاشتند شهر در تصرف دشمن قرار گیرد و به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفتند و دشمن را از خاک آبادان بیرون کردند.

او ادامه داد: هم اکنون اقتدار و عزت نیروهای نظامی و انتظامی و مردم باعث شده کسی در دنیا جرات تصری به خاک کشور را نداشته باشد و امیدواریم این قدرت باعث امنیت و رفع مشکل اقتصادی مردم شود.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان نیز گفت: امروز روزی است که مردم آبادان، نیروهای مسلح، ارتش، فراجا، مرزبانی، انتظامی، سپاه، بسیج، عشایر و خانواده شهدا این روز را یکی از روزهای مهم در تاریخ دفاع مقدس می دادند.

سرهنگ شاهوارپور افزود: امروز در این مکان گردهم آمدیم تا بار دیگر با بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و خانواده شهدا تجدید پیمان کنیم و بگوییم که نیروهای مسلح همیشه در صحنه حضور دارند و نمی گذارند دشن خدشه ای به کشور وارد کند.

او با بیان اینکه باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم گفت: آبادان قهرمان همچنان محکم و استوار ایستاده است.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: منافقین و دشمنان امروز هم قصد دارند با جنگ ترکیبی به کشور ضربه بزنند که باید با درایت، مدیریت و برنامه ریزی توطئه های دشمنان را ببینیم و با تفکر موانع پیش رو را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر که الگویی جاودانه برای بسیجیان و جوانان هستند گفت: جوانان ما از دفاع مقدس تا کنون با میدان داری در عرصه های گوناگون و جهاد تبیین آماده جانفشانی بوده و راه را بر هر فتنه گری سد کرده اند.

سرهنگ احمدی افزود: امروز هم باید با حفظ وحدت و اعتقاد و ایمان در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرد و با بصیرت آنها را خنثی کرد چرا که دشمن با جنگ ترکیبی جوانان کشور را هدف قرار داده است و ما وظیفه داریم جوانان را با جهاد تبیین که مهمترین راهبرد آگاهی جوانان است بیدار کنیم و حماسه های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.