به ثبت رسیدن جشنواره شهاب باران بر ساوشی در تقویم رویدادهای کشور

جشنواره شهاب باران بر ساوشی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گواهینامه جشنواره شهاب باران بر ساوشی در تقویم رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۱۰۲۰۹۳۷۵ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.


شاه وردی افزود: بارش شهابی بر ساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولا از بیست و هفتم تیر تا سوم شهریور ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقه‌مندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید.

وی گفت: این بارش شهابی معمولا هر ساله در حدود بیست و دوم مرداد روی می‌دهد.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی بر ساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات الکرسی واقع شده است و به همین دلیل است که به آن بارش شهابی بر ساوشی می‌گویند.


شاهوردی گفت: پهنه بکر ریگزار بشرویه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کویری استان زمینه مناسبی را برای رصد پدیده طبیعی شهاب باران بر ساوشی فراهم کرده است چرا که با توجه به هموار بودن این گستره، تاریکی مطلق و آب و هوای مناسب آن در مرداد توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.


وی افزود: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بشرویه با حمایت و همکاری انجمن دوستداران سرزمین ریگ و آفتاب این رویداد را همه ساله در شامگاه روز ۲۱ مردادماه برای خانواده‌ها برگزار می‌کند.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وجود رویداد‌های گردشگری متنوع در استان می‌تواند باعث ایجاد موج سفر به خصوص در فصل گردشگری استان باشند و ثبت رویداد‌ها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور می‌شود.

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار