تدابیر سختگیرانه مرزی آلمان به منظور مقابله با بحران پناهجویان

دولت آلمان اعلام کرد تدابیر امنیتی در مرز با لهستان و جمهوری چک را تشدید خواهد کرد.

آلمان اکنون به کانون پناهجویان در قاره سبز تبدیل شده است. بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سالیان گذشته میزبان میلیون‌ها پناهجوی سوری بود و از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شاهد ورود بیش از یک میلیون پناهجوی جنگی از این کشور است. با این حال، برلین به دلیل شرایط اقتصادی به دنبال کنترل ورود پناهجویان به آلمان است. 

به گزارش تله تریدر، دولت آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پس از آنکه شواهد نشان داد موج افسار گسیخته پناهجویان از مرز‌های شرقی در حال ورود به کشور هستند، برلین در نظر دارد به طور موقت تدابیر مرزی را در مبادی ورودی از لهستان و جمهوری چک تشدید کند. 

نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان در این باره گفت: تدابیر نظارتی در مرز با هماهنگی مقامات ورشو و پراگ انجام خواهد شد. این تدابیر به صورت انعطاف پذیر و متحرک بوده و در پاسخ به شرایط موجود در مرز صورت می‌گیرد. این تدابیر از هفته جاری اجرایی شده و تلاش خواهیم کرد کمترین تاثیر را بر عبور و مرور مردم و اقتصاد بگذارد. 

پیشتر دولت فدرال آلمان به مقامات ایالتی اعلام کرده بود به دلیل سیاست‌های دولت به منظور کاهش هزینه‌ها در راستای کنترل تورم، میزان بودجه اختصاص یافته به پناهجویان در این کشور در سال آینده به نصف کاهش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار