تکمیل بخش بزرگی از شبکۀ آب خام شهر کرمان

شهردار کرمان گفت: بخش بزرگ و قابل‌توجهی از شبکۀ آب خام شهر کرمان، در سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

سعید شعرباف، با بیان اینکه فارغ از موضوع خشک‌سالی، وضعیت چاه‌ها هم در کرمان نامناسب است، افزود: عمق چاه‌ها در برخی موارد در غرب شهر به ۳۰۰ متر رسیده و شوری آب بسیار بالاست. در بسیاری از نقاط شهر به‌ویژه از میدان «آزادی» به سمت فرودگاه، EC بالای ۵۰۰۰ و ۸۰۰۰ است که تقریباً می‌شود گفت برای آبیاری فضای سبز، غیرقابل استفاده است.

وی با اشاره به مشکلات اساسی در زمینۀ حجم آب و کیفیت آن، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطالبه ما، گرفتن سهم شهرداری از پساب فاضلاب است که مجدانه پیگیر آن هستیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه برخلاف بسیاری از کلان‌شهر‌ها به سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب بی‌توجهی شده، تصریح کرد: در قرارداد با شرکت «بوتیا» درخصوص اجرای پروژۀ فاضلاب شهر کرمان، حق شهرداری برای استفاده از پساب فاضلاب به این شرکت اعطا شده و مدیران وقت استان به این مسئله بی‌توجهی کردند. 

شعرباف از برگزاری جلسات متعدد با اعضای شورای اسلامی شهر و استادان و متخصصان دانشگاهی، درباره نوع کشت فضای سبز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، یاد کرد و گفت: تلاش داریم به سمت آ دست از گونه‌های گیاهی برویم که در برابر آب شور یا کم‌آبی، مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا حد امکان از ایجاد فضا‌های سبز انبوهِ بیهوده و آب‌بر خودداری کنیم، گفت: در حال حاضر، بسیاری از رفیوژ‌ها به‌صورت باکس اجرا می‌شود که هم زیباست و هم مصرف آب را کاهش می‌دهد. 

شعرباف، با اشاره به طرح انتقال آب، بیان کرد: منتظریم با تحقق این طرح، به مساله آبیاری فضای سبز شهری نیز، کمک شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، از آب‌های زیرسطحی هم استفاده می‌کنیم، افزود: از برخی نهاد‌های دولتی هم، قول مساعد برای استفاده از منابع آبی آن‌ها گرفتیم.

شهردار کرمان، از تأمین آب موردنیاز فضای سبز، به‌عنوان یکی از موضوعات جدی شهری نام برد و گفت: پیگیریم این مساله جدی را به‌شکل اساسی حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار