واریز بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌های قزوین

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت:بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌ها برای تامین اقلام ضروری واریز شده است.

ساسان شهری معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در موضوع تجهیزات هنرستان‌ها، تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان وسایل و ادوات مورد نیاز کارگاه‌های هنرستان‌ها خریداری شده و بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به حساب هنرستان‌ها برای تامین اقلام ضروری واریز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۴ هنرستان در سطح استان افزود: در حال حاضر در شهرک مهرگان، شهر محمدیه، الوند، محمود آباد، شهرک ناصر آباد، تاکستان، آبیک و همچنین منطقه پونک و راه آهن قزوین نیاز به احداث واحد آموزشی دخترانه و پسرانه وجود دارد.

شهری بیان کرد: با توجه به تغییرات تکنولوژی و تجهیزات بازار کار ضروری است که وسایل و دستگاه‌های جدید و مدرن تهیه و خریداری شود تا آموزش هنرجویان هنرستان‌ها متناسب با نیاز‌های بازار کار باشد و با فراگیری مهارت‌های جدید بتوانند اشتغال‌زایی و کارآفرینی داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تمایل به تحصیل در هنرستان‌ها افزایش یافته است به گونه‌ای که افزایش رشته‌ها و افزایش آمار کلاس‌ها، پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیل در هنرستان‌ها نبوده است؛ از طرفی افزایش مدت تحصیل در هنرستان‌ها از دو سال به سه سال مشکلات سخت‌افزار‌های آموزشی را افزایش داده است.
 
این مسئول در خصوص عوامل افزایش رغبت دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در هنرستان‌ها گفت: تنوع رشته‌های مهارتی، افزایش مهارت، کارآفرینی، موفقیت هنرجویان استان در المپیاد‌ها و جشنواره‌ها و قبولی در مراکز آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی از مهمترین عوامل گرایش به تحصیل در هنرستان‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.