تأمین مالی پنج هزار میلیارد تومانی برای توسعه طرح‌های سنگ آهن مرکزی بافق

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور از تامین مالی پنج هزار میلیارد تومانی طرح‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق خبر داد.

اسماعیل لـله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور گفت:حمایت از تولید یکی از وظایف شبکه بانکی و استراتژی بانک مرکزی، مدیریت نقدینگی است که به همین دلیل استفاده از ابزار‌های تعهداتی و جایگزین را دستور کار قرار دادیم. 

او افزود‌: مقرر شد از ابزار‌های مختلف از جمله انتشار اوراق گواهی سپرده خاص که اولین بار در شبکه بانکی اجرا شده است، برای تأمین طرح‌ها استفاده کنیم. 

لله گانی بیان کرد: باتوجه به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سهامدار عمده سنگ آهن مرکزی ایران-بافق است، کمک کردیم که حدود ۲ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده خاص منتشر شود.

او تصریح کرد: هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ای است که در حال صدور است و در مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان تأمین مالی انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: پروژه‌های در حال اجرای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق، نوید بخش فرصت‌های بسیار طلایی و آینده خوب برای این مجموعه است و راه‌اندازی این طرح‌ها می‌تواند اشتغال بسیار خوبی در سطح استان و رونق خوبی در بخش تولید ایجاد کند. 

حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: با همراهی مدیرعامل بانک رفاه و رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور، از منتخبی از ۴۰ پروژه فعال شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق بازدید شد. 

او افزود: از مهمترین پروژه یعنی کارخانه آهن اسفنجی، ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی و پروژه پرعیارسازی معدن آنومالی شمالی و پرعیارسازی باطله‌های چغارت و سایر پروژه‌های جاری شرکت بازدید شد.

حمیدیان خاطرنشان کرد: روی حوزه‌های دیگر از جمله کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی نیز موضوع انتشار اوراق جدید مطرح شد.

او تأکید کرد: مجموعه شرکت برای رسیدن به جایگاه اصلی خود، به ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذارب نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق تصریح کرد: اکنون حدود ۱۰ درصدِ عملیاتی این سرمایه گذاری اجرایی شده که بخش جدی آن در معدن D۱۹ و در آهن اسفنجی و تعدادی پروژه دیگر انجام شده است و امیدواریم تا سال آینده به ظرفیت ۲۰-۳۰ درصدی چشم انداز دست پیدا کنیم. 

او گفت: اشتغال مستقیم این چند طرح که در چشم انداز سه سال آینده است، هزار نفر است.

کاظمی رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: این اتفاق نویدبخشی برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها است و سود حاصل از آن‌ها، هم برای بازنشستگان و هم برای مردم منطقه مثمر ثمر است که در آینده ما برای انجام تعهدات خود مشکلی نداریم. 

او افزود: بازنشستگان صندوق فولاد حدود ۸۷ هزار نفر هستند که به طور مستقیم مستمری خود را از صندوق فولاد دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار