بررسی سند گردشگری چهارمحال و بختیاری در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته اتاق بازرگانی با دستور جلسه بررسی سند گردشگری چهارمحال و بختیاری و بررسی روند اخذ مجوزات طرح‌های گردشگری برگزار شد.

در ابتدای جلسه شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تبریک هفته گردشگری، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود جلسه آتی کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته در یک اقامتگاه بومگردی در استان برگزار شود تا این بهانه‌ای برای احصای مشکلات فعالان گردشگری در این حوزه باشد. 

وی افزود: حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری با مشکلات فراوانی روبرو است، کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته می‌تواند گامی موثر در مرتفع شدن این مشکلات داشته باشند. 


بیشتر بخوانید


زارع با اشاره به اینکه طرح شدن مشکلات حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می‌تواند در تسریع حل مشکل موثر باشد، خاطرنشان کرد: یک نماینده از اتاق بازرگانی استان در این کمیسیون حضور دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تلاش شود در چند ماه آینده حداقل یک مشکل از مشکلات متعدد حوزه گردشگری در این استان حل شود، برنامه کاربردی برای تقویت گردشگری استان ارائه شود، ظرفیت‌های حوزه گردشگری در استان بسیار بالا است و باید در جذب گردشگر ورود پیدا کنیم. 

سعید فیاضی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن پنج مهر روز گردشگری، اظهار کرد: قابلیت‌های متعدد گردشگری از جمله گردشگری طبیعت، سلامت، ورزشی، مدرن، عشایری، فرهنگی و ... در کشور وجود دارد که در چهارمحال و بختیاری نیز اکثر این پتانسیل‌ها وجود دارد. 

وی افزود: آمار گردشگران در چهارمحال و بختیاری نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا کرده است و فعالان حوزه گردشگری به‌علت رکود ناشی از این بیماری دچار آسیب شده‌اند و نیاز به حمایت دارند. 

فیاضی با اشاره به اینکه شرایط در حوزه گردشگری به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران رغبت چندانی به سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه ندارند، گفت: عموم سرمایه‌گذاری در این حوزه خرد است که اشتغال چندانی ندارند. 

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تقویت گردشگری در استان پیشنهاد می‌شود از تور لیدر‌های سایر استان‌ها برای سفر به چهارمحال و بختیاری دعوت شود، گفت: راهنمایان گردشگری نوک پیکان در حوزه گردشگری هستند و می‌تواند استان را به خوبی معرفی کنند. 

وی عنوان کرد: یکی از اهداف اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان است، صدور مجوزات در این حوزه تسهیل شود، باید در کمیسیون گردشگری راهکار‌هایی برای کاهش دغدغه‌ها و بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار