فرماندار رفسنجان:

پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان سرعت گرفت

رضایی گفت: پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متر در حال اجرا است و به زودی وارد مدار مصرف می شود و تنش آبی موجود در رفسنجان را برطرف خواهد کرد.

حسین رضایی در بازدید از اجرای لوله‌های خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان که با حضور دهقانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان انجام شد با اشاره به اینکه مردم منطقه شمال استان  به ویژه شهرستان رفسنجان از مساله بی‌آبی و کم آبی به شدت در رنج هستند، گفت: آب آشامیدنی و آب کشاورزی منطقه رفسنجان در معرض آسیب جدی است.

او افزود:  ۹ تیرماه امسال رئیس جمهور از پروژه انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد و در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع این پروژه بزرگ آبرسانی و حیاتی صادر کرد.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: با وجود ابر بحران کم آبی در استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خود افسانه‌ای بیش نبود؛ زیرا هزینه‌های خط انتقال آن قدر زیاد بود که امکان عملیاتی شدن آن را ممکن نمی‌کرد؛ اما این افسانه در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفت؛ زیرا بهمن ماه پارسال کلنگ اجرای این پروژه به زمین خورد و اینک هم خط لوله و هم تصفیه خانه آن با سرعت در حال احداث هستند.

او  تصریح کرد: خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان (خط اضطراری) با هدف تامین آب آشامیدنی شهر‌های در خطر بحران همچون کرمان و رفسنجان از خط انتقال صنعت اواخر سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد و  این خط به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب این شهر‌ها را تامین می‌کند و مراحل اجرایی خود را می‌گذراند که می‌تواند بخشی از نیاز آبی این ۲ شهرستان را رفع کند.

رضایی گفت: ۱۶ کیلومتر خط انتقالی از سوی صنعت و فولاد در حال اجرا است و  امیدواریم به زودی مراحل اتمام آن را شاهد باشیم و خبر خوشحال کننده را به مردم رفسنجان اعلام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار