بیش از ۱۷ هزار معلول شنوایی در خراسان رضوی شناسایی شدند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۷ هزار و ۲۰۰ معلول شنوایی در این استان شناسایی و تحت پوشش قرار دارند.

حمیدرضا علیزاده رضایی معاون بهزیستی خراسان رضوی در آستانه روز جهانی ناشنوایان گفت: هفت هزار و ۲۰۰ نفر از این ناشنوایان در مشهد زندگی می‌کنند.
او با اشاره به این که ۱۴۰ هزار نفر دارای انواع معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی پرونده دارند، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد از این شمار را معلولان ناشنوا و کم شنوا تشکیل می‌دهند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات خوب در شناسایی و پوشش این گروه معلولان در استان ادامه داد: در این راستا بیش از ۵۰ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است و اجرای طرح غربالگری شنوایی روند اجرایی خوبی دارد.

علیزاده رضایی با بیان این که کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال رایگان است بیان کرد: سال گذشته برای ۱۱۱ نفر عمل کاشت حلزون و پرداخت کمک هزینه قطعات سمعک انجام شده است.

او با بیان این که شنوایی بکی از مهمترین حواس انسان است و این معلولیت در بروز مشکلات گفتاری و ارتباط با سایر افراد چالشهای بزرگی پیش روی فرد قرار می‌دهد، تصریح کرد: اکنون ۶ مرکز ویژه کودکان دچار مشکلات شنوایی در استان خراسان رضوی فعال است که ۹۹ درصد کودکان این مراکز با اصلاح مشکل شنوایی، موفق می‌شوند در مدارس عادی به تحصیل ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.